• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4

روند تصویب لایحه پیشنهادی حمایت از محیط بانان تسریع شود

  • کد خبر : 17590
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
روند تصویب لایحه پیشنهادی حمایت از محیط بانان تسریع شود

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که با گذشت سه ماه از ارسال لایحه پیشنهادی حمایت از محیط بانان به دولت، این لایحه هنوز به مجلس نرفته است، خواستار تسریع در روند رسیدگی به آن شد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، اسماعیل کهرم عصر روز چهارشنبه در نشست […]

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که با گذشت سه ماه از ارسال لایحه پیشنهادی حمایت از محیط بانان به دولت، این لایحه هنوز به مجلس نرفته است، خواستار تسریع در روند رسیدگی به آن شد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، اسماعیل کهرم عصر روز چهارشنبه در نشست تخصصی بازنمایی مولفه های محیط زیستی در رسانه ها افزود: حدود ١٠ درصد خاک کشور در قالب مناطق حفاظت شده در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد؛ بر اساس استاندارد جهانی برای حفاظت از این میزان اگر امریکا را در نظر بگیریم باید ١٠ تا ١٢ هزار محیط بان داشته باشیم در حالی کمتر از دو هزار و ٧٠٠ محیط بان از این مناطق حفاظت می کنند.
وی تاکید کرد: این محیط بانان از جان خود مایه می گذارند تا از عرصه ها حفاظت کنند، تعداد زیادی شهید شدند و تعدادی هم اسیر زندان شدند.
کهرم افزود: برای حمایت از محیط بانان لایحه ای را به دولت دادیم که با گذشت سه ماه هنوز به محلس نرفته، مساله اینجا است که همه کاستی ها را از چشم سازمان محیط زیست می بینند، در حالی که اگر سازمان خمایت نشود چگونه می تواند به وظیفه خود عمل کند.
وی همچنین با اشاره به یک رسالت خبرنگاران مبنی بر آگاهی بخشی به مسوولان، خواستار ارتقای دانش خبرنگاران در تمامی حوزه ها به ویژه محیط زیست شد و ابراز امیدواری کرد که روزی شاهد فعالیت خبرنگاران تخصصی در حوزه محیط زیست و در نتیجه غنای بیشتر محتوای رسانه ها باشیم.
کهرم همچنین به نقش سمن ها در حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: سمن ها در حال حاضر دوران نوزادی خود را می گذرانند و نیاز به آگاهی و پختگی بیشتری دارند.
وی افزود: بسیاری از اعضای سمن ها با ماهیت واقعی آن آشنا نیستند و در برخی موارد مساله محیط زیست را فراموش می کنند و می خواهند به یک سری سلایق خود در قالب سمن دست یابند، به نظر من این مقوله نیازمند بازنگری است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.