• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
8

روز ملی بدون کیسه های پلاستیکی در دامنه کوه دراک شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 22838
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
روز ملی بدون کیسه های پلاستیکی در دامنه کوه دراک شیراز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس؛ به مناسبت گرامیداشت ۲۱ تیرماه روز ملی بدون کیسه های پلاستیکی و با حضور مهندس بیژن فرهنگ دره شوری پیشکسوت نام آشنای محیط زیست، همکاری و همراهی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، سازمان مدیریت پسماند و تلاش […]

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس؛ به مناسبت گرامیداشت ۲۱ تیرماه روز ملی بدون کیسه های پلاستیکی و با حضور مهندس بیژن فرهنگ دره شوری پیشکسوت نام آشنای محیط زیست، همکاری و همراهی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، سازمان مدیریت پسماند و تلاش ارزشمند انجمن پاکسازان فارس، انجمن اندیشه نیکان طبیعت زاگرس و شرکت فراگردشگران برنامه های آموزشی، فرهنگی و توزیع کیسه های پارچه ای و کیسه های بادوام خرید به منظور ارتقای آگاهی شهروندان و پاکسازی دامنه کوه دراک از پسماند اجرا  شد.

مهندس بیژن فرهنگ دره شوری که میهمان افتخاری این برنامه بود در ابتدای برنامه با اشاره به نقش تشکل های مردم نهاد در حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: بی تردید انسانی ترین اقدامات را در کشور کسانی انجام می دهند که عاشقانه کشورشان را دوست دارند و برای آبادی آن تلاش می کنند.

مهندس دره شوری گفت: در کشورهای توسعه یافته تشکل های مردم نهاد ده ها سال است که با محیط زیست در تهیه و تدوین طرح مدیریت جامع کشور مشارکت نموده اند و خیلی پیش تر از ما فعالیت خود را آغاز نموده اند.

وی در خصوص شیوه اقدامات صنایع در کشورهای توسعه یافته گفت: این کشورها معمولا برای توسعه صنایعی را انتخاب می کنند که از یک سو کمترین مواد اولیه را استفاده می کنند و از سویی کمترین پسماند را تولید می نمایند  بطور مثال صنایع داروسازی در ساخت عدسی ها و در  ساعت سازی در کشوری مثل سوئیس مواد اولیه در حد چند رشته تیرآهن است که آنرا هم از کشور هند وارد می کنند و در حالی که این مواد به دقت تراش می خورند براده های به جا مانده در طول سال به چند بشکه هم نمی رسد.

دره شوری در ادامه افزود: در مدیریت پارک های ملی نیز زون های ویژه به شکلی طراحی شده است که پای هیچ یک از بازدید کننده ها روی زمین نمی رود و تا قله کوه با تخته فرش شده و اگر هم هتلی وجود دارد اثری از آن مشهود نیست و در بیخ کمر یک کوه دری طراحی شده اما هتل های بزرگ و پارکینگ های طبقاتی بزرگ در زیر زمین بدون تخریب چهره زمین ایجاد شده است.

این پیشکسوت محیط زیست اضافه کرد: البته این کشورها محیط زیست دنیا را تخریب کرده اند و  همه آلودگی های خطرناک جهان متعلق به این کشورهاست. ۹۸% از زباله های اتمی و ۹۶% از گازهای فلوئور و گوگرد در کشور های صنعتی تولید می شود اما با این حال مملکت خودشان را منطقی و درست مدیریت کرده اند بنابراین می توانیم در بحث تشکل های مردم نهاد از آنان الگو بگیریم.

گفتنی است: این برنامه با حمایت مالی و معنوی مجموعه سلامت غذایی مهمان مامان و شیر پگاه برگزار گردید.

مجموعه سلامت مهمان مامان به منظور رعایت استانداردهای بهداشت و سلامت محیط زیست اقدام به تهیه کیسه های پارچه ای در اندازه های متنوع نموده و تلاش فراوانی در کاهش مصرف پلاستیک در ارائه غذای خانگی داشته است.

همچنین شرکت آرد خوشه نیز با توزیع تعداد ۱۰۰۰ عدد کیسه پارچه ای در بین کوه پیمایان به آگاه سازی و تنویر افکار عمومی پرداختند.

در انتهای این برنامه گروه تئاتر خیابانی اقدام به اجرای نمایش با موضوع پلاستیک نموده که مورد توجه عموم مردم قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.