• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس

روایت دسترنج کشاورزان گندم‌کار / سفر ۲۲۵هزار تن گندم تولیدی استان فارس در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 31356
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۵۶
روایت دسترنج کشاورزان گندم‌کار / سفر ۲۲۵هزار تن گندم تولیدی استان فارس در سال ۱۴۰۱

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس روند مشارکت تیمی سازمانی ارگان‌های دولتی فارس را در امر کاشت، برداشت، خرید و حمل ۲۲۵ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان سال ۱۴۰۱ این استان را روایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) ؛  خرید ۲۲۵ هزار تن گندم کشاورزان فارس توسط شبکه تعاون روستایی استان فارس

سیدکاظم موسوی با اشاره به موضوع فوق و تاکید بر اهمیت نان در سفره غذایی کشور گفت: در چرخه تولید گندم تا وجود نان در سفره مردم تلاش چندین سازمان دولتی قابل توجه است چرا آگاهی مردم از این چرخه تلاش مستمر، میتواند در بهره‌وری این محصول استراتژیک اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: در چرخه ارزشمند مزرعه تا سفره و در راستای امنیت غذایی کشور، در اولین قدم از لحظه کاشت تا به ثمر نشستن خوشه‌های طلایی گندم، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی فارس حضور داشتند و پس از آن شبکه تعاون روستایی استان فارس، در راستای حمایت از کشاورزان و کمک به دولت در جمع‌آوری محصول استراتژیک گندم با داشتن ۱۰۰ مرکز خرید در سطح استان فارس با هماهنگی اداره کل غله استان و شرکت خدمات بازرگانی
نسبت به خرید گندم اقدام نموده است.

وی با تاکید بر اینکه: در نتیجه این تلاش تیمی سازمانی شبکه تعاون روستایی استان فارس در سال زراعی جاری توانست بیش از ۲۲۵ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان را خریداری نماید افزود: حمل ۹۵ درصد از گندم خریداری شده یعنی ۲۰۷ هزار تن به مقصد کارخانجات آرد استان انجام شده و ۱۰۰ مرکز خرید گندم تا پایان فصل برداشت به روند خرید و حمل گندم تا تحقق پیش‌بینی ۲۵۰هزار تن ادامه خواهند داد.
به گفته وی: علاوه بر خرید گندم نان، شبکه تعاون روستایی میزان ۱۵۰۰ تن گندم دروم توافقی نیز خریداری و به کارخانجات تولید ماکارونی حمل کرده است و خرید و حمل ۲ هزار و ۱۰۰ تن دانه روغنی کلزا نیز در این مدت توسط شبکه انجام شده است.
گفتنی است: برداشت و خرید گندم در سال زراعی جاری از ۱۵ فروردین در شهرهای جنوبی آغاز و پیش بینی میشود برداشت در شهرهای شمالی استان فارس پایان مرداد پایان پذیرد.
موسوی در پایان از تلاش مستمر، همراهی، همفکری و همدلی شبکه تعاون روستایی استان فارس علی الخصوص عوامل مراکز خرید تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان فارس تقدیر کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=31356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.