• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
2

رفع تصرف از ۲۵۰ هزار هکتار اراضی در ۵ سال/موضوع برخورد با زمین‌خواری نیازمند همکاری همه سازمان‌های متولی است

  • کد خبر : 10625
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
رفع تصرف از ۲۵۰ هزار هکتار اراضی در ۵ سال/موضوع برخورد با زمین‌خواری نیازمند همکاری همه سازمان‌های متولی است

رئیس دستگاه قضایی کشور که هم زمان با آغاز هفته قوه قضائیه در رسانه ملی حضور پیدا کرد با اشاره به موضوع زمین‌خواری گفت: موضوع برخورد با زمین‌خواری نیازمند همکاری همه سازمان‌های متولی است و دستگاه قضایی در بحث مبارزه با زمین خواری هم مثل مبارزه با مفاسد اقتصادی نقطه آخر است. به گزارش پایگاه […]

amoli_larijani_law_dadgostari_ghazaرئیس دستگاه قضایی کشور که هم زمان با آغاز هفته قوه قضائیه در رسانه ملی حضور پیدا کرد با اشاره به موضوع زمین‌خواری گفت: موضوع برخورد با زمین‌خواری نیازمند همکاری همه سازمان‌های متولی است و دستگاه قضایی در بحث مبارزه با زمین خواری هم مثل مبارزه با مفاسد اقتصادی نقطه آخر است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: در ۵ سال گذشته قریب ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی و منابع طبیعی رفع تصرف شد و در سال گذشته ۴۳ هزار هکتار در کشور و در تهران بیش از ۲ هزار مورد پرونده رسیدگی شده است.
آملی لاریجانی گفت: منتها جای تاسف است که میزان تصرفات واقعا گسترده است و می طلبد همه دستگاه ها کمک کنند و از قبل مانع تخلف شوند.
وی افزود: اخیرا تصمیم گرفتیم شورای عالی حفظ حقوق بیت المال را در حد وزیر و روسای قوا فعال کنیم.
رئیس قوه قضاییه گفت: در بحث حریم شهرها و روستاها تصرفات زیادی صورت می گیرد و شهرداری ها دهداری ها بخشداری ها مجوز می دهند و وزارت جهاد هم نظرش اینه که درست نیست.
آملی لاریجانی گفت: منتها قانون مشکل دارد یک قانونی مربوط به شهرداری ها است که شهرداری ها در حریم هم می توانند اجازه ساخت و ساز دهند اما در سال ۷۴ مقنن تصریح کرده در خارج شهرها ممنوع است تغییر کاربری مگر در موارد خاص.
وی افزود: بنابراین ما هم باید قانون را شفاف کنیم وهم عزم و جزم داشته باشیم. مواردی داریم که دستگاه های متولی مجوز ساخت و ساز می دهند بعد از دستگاه قضایی می خواهند پییگیری کند. اگر دستگاه ها با هم همکاری کنند مشکلات کمتر می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=10625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.