• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر

رشد ۵۰۰ درصدی تسهیلات اشتغال زایی نسبت به سال گذشته /کشت کاکتوس اپونتیا

  • کد خبر : 31928
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
رشد ۵۰۰ درصدی تسهیلات اشتغال زایی نسبت به سال گذشته /کشت کاکتوس اپونتیا

یوسف صفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر: به‌ زودی طرح توسعه کشت کاکتوس اپونتیا ۲۳ هکتاری در شهر خوزی آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای بهبود فرایند مدیریت منابع آب با حفظ سطح زیر کشت کشاورزی در استان فارس و افزایش ارزش افزوده درآمد حاصل از بخش کشاورزی حمایت از این طرح از اولویت های کشاورزی استان فارس محسوب می گردد.

صفری گفت: در پنج ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۶ میلیارد ریال اعتبارات بخش اشتغال در سطح شهرستان مهر توسط صندوق کارآفرینی امید در حوزه های مختلف صنعت خدمات میراث فرهنگی و کشاورزی پرداخت شده است.

در حال حاضر ۸ هکتار کاکتوس اپونتیا کشت شده و به زودی ۱۵ هکتار دیگر به زیر کشت کاکتوس می رود که مبلغ ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ با سود ۱۲ درصد و اقساط ۵ ساله توسط صندوق کارآفرینی امید استان فارس با آن پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی افزود: در سال ۱۴۰۱ تا کنون توسط صندوق کارآفرینی امید در سراسر استان فارس بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم توسعه بخش کشاورزی در مناطق محروم با اولویت حفظ منابع آبی است که در صندوق کارآفرینی امید با حمایت و پرداخت تسهیلات در حوزه کشت گیاهان دارویی جایگزینی محصولات کشاورزی بازیگری به مصرف آب پایین توسعه کشت در محیط های کنترل شده اولویت برنامه هاست که با همراهی سازمان جهاد کشاورزی تلاش در سیاست گذاری و اجرای بیمه اینگونه طرح ها دارد.

صفری همچنین گفت: مصرف کم آب، کم‌افت بودن محصول و مناسب به اقلیم گرم و خشک منطقه به کشاورزان در جهت توسعه کشت این محصول تاکید می شود.

در پایان مدیر شرکت کشت و صنعت امید شهر خوزی گفت: این شرکت افتخار این دارد که با ۸ هکتار کشت کاکتوس اپونتیا و ۱۵ هکتار توسعه این کشت که به زودی آغاز می شود به عنوان اولین مزرعه کاکتوس ۲۳ هکتاری استان فارس و بزرگترین مزرعه کاکتوس در کشور محسوب می شود.

همچنین با توجه به دارویی بودن و مصارف ویژه در صنعت دارو و غذا و مصارف آرایشی و بهداشتی این محصول این شرکت در نظر دارد تا سطح هزار هکتار کشت کاکتوس در جنوب فارس را توسعه دهد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=31928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.