• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
8
معاون سازمان محیط زیست تاکید کرد؛

رسانه ملی به جای تبلیغ خوراکی‌ها نحوه درست مصرف سوخت را آموزش دهد

  • کد خبر : 25525
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
رسانه ملی به جای تبلیغ خوراکی‌ها نحوه درست مصرف سوخت را آموزش دهد

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وزارت نفت اعلام کرده است که با ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی، مشکلات سوخت برطرف می‌شود؛ این عدد زیادی نیست و اگر رسانه ملی به جای تبلیغ انواع خوراکی‌ها به اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه مصرف صحیح […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وزارت نفت اعلام کرده است که با ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی، مشکلات سوخت برطرف می‌شود؛ این عدد زیادی نیست و اگر رسانه ملی به جای تبلیغ انواع خوراکی‌ها به اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه مصرف صحیح سوخت بپردازد، راحت تر و زودتر به آن خواهیم رسید.

مسعود تجریشی در چهل و سومین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: وزارت نفت اعلام کرده است که اگر ١٠ درصد مصرف گاز را کاهش دهیم و صرفه جویی کنیم، دیگر مشکلی برای تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها نداریم تا مجبور شویم از مازوت استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: برای این موضوع دست نوشته‌ای از رییس جمهوری گرفتیم و دکتر روحانی تاکید کرد که باید این رویه تغییر کند. بنابراین باید سال آینده با برنامه مشخص‌تری حرکت کنیم، اینکه زمان خطر و اضطرار شرایط را درست مدیریت کنیم بسیار مهم است مثلا وقتی هوا سرد است طوری پیش رویم که هم از سرما عبور کنیم و هم اینکه مردم از آلودگی آسیب نبینند.

تجریشی تصریح کرد: اینطور نباشد که در اولین مرحله از سرما بلافاصله سراغ سوخت مازوت برویم و پاسخی هم برای آن داشته باشیم. سازمان محیط‌زیست پاسخ را نمی‌پسندد بلکه راهکار می پسندد، سال آینده هم همین شرایط تحریم و این مشکلات وجود دارد پس باید از الان به فکر سال آینده باشیم.

وی گفت: شرکت برق در تابستان به خوبی از عهده برق مورد نیاز مشترکان حتی در شرایط اوج مصرف بر آمد اما در زمستان با وجود اینکه ۲۰ هزار مگاوات برق اضافه داریم اما با مشکل قطعی برق مواجه شدیم، در تهران طی چند روز گذشته به طور مکرر قطعی برق داشتیم که جای تعجب دارد.

معاون محیط  زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امسال ۸ درصد مصرف سبد انرژی نسبت به سال گذشته افزایش یافت و سال آینده نیز دوباره ۸ درصد دیگر نسبت به امسال بالاتر می‌رود، سازمان محیط زیست با بسیاری از اقدامات برخی دستگاه‌ها مخالف است چون اعتقاد ما بر این است که اصل مردم هستند. کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی عددی نیست که نتوانیم از عهده آن برآییم، به جای اینکه در رسانه ملی خوراکی تبلیغ شود بهتر است که نحوه درست مصرف سوخت آموزش داده شود.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به این میزان صرفه جویی باید برنامه ریزی مدونی داشته باشیم و به دنبال راهکارهایی در قالب اقتصاد مقاومتی برویم، سال آینده با فرض بر اینکه تمام شرایط امسال باشد و ۸ درصد دیگر هم مصرف سوخت بالاتر برود باید روش های فنی، فناورانه و مدیریتی منسجم را کنار هم بگذاریم و به توافقی برسیم تا بتوانیم از عهده آن برآییم و نتایج آن‌را به کارگروه زیربنایی دولت ارسال کنیم.

تجریشی اظهار داشت: بر اسای اعلام سازمان‌های بهداشتی مرگ و میر کودکان در حین تولد در ایران نسبت به ترکیه ۲.۶ درصد بیشتر است، بنابراین باید بهداشت و سلامت شهروندان در اولویت کارهای مسوولان و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به لزوم کاهش مصرف مازوت در نیروگاه ها اشاره کرد و گفت: باید مثلا یک برنامه زمان بندی شده یک ساله داشته باشیم و آن را در جلسات زیربنایی دولت مطرح کنیم تا بهترین راهکار استخراج و اجرایی شود، در واقع راهکاری که مردم و دولت در کنار هم بتوانند آن‌را اجرا کنند.

تجریشی تاکید کرد: باید آسیب شناسی داشته باشیم که مردم چه نقشی می‌توانند در این روند داشته باشند، در مقابل نیز عملکرد خود را بازنگری کنیم و هر نقصی که وجود دارد را آسیب شناسی و راهکار اجرای درست را پیدا کنیم. باید در خصوص مصوبات آسیب شناسی داشته باشیم که چرا نتوانستیم در اجرای آن‌ها بر اساس برنامه پیش رویم، اکنون مردم نسبت به موضوع هوا حساس هستند. درست است که شاخص‌ها می‌گوید وضع بدتر نشده اما ذهنیت داشتن هوای پاک یک ذهنیت مطالبه‌گری بالایی است که باید نسبت به آن جوابگو باشیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا شرایط را در شهرها و کلانشهرها به حداقل برسانیم زیرا برای نظام خوشایند نیست که با هر آلودگی مدارس را تعطیل کنیم؛ باید راهکار اصولی پیدا کنیم تا آلودگی هوا تا حد ممکن کاهش یابد. دنیا هم مرحله به مرحله خود را به اهدافشان نزدیک کردند؛ ما استانداردهای روز دنیا را وارد کشور می‌کنیم اما به آن عمل نمی کنیم، نباید به راحتی از کنار این مسائل بگذریم و باید با دقت و بررسی به یک جمع بندی علمی و قابل اجرا برسیم. تمام این راه‌ها را دنیا تجربه کرده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.