• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

راه اندازی نخستین مرکز توسعه کسب و کارهای کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی در فارس

  • کد خبر : 29173
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
راه اندازی نخستین مرکز توسعه کسب و کارهای کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی در فارس

محمد جواد احمدی گفت: نخستین مرکز توسعه کسب و کارهای کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی در استان فارس راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی سنم فارس، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس اظهار داشت: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یک سازمان مردمی و دانش محور با تغییر رویکرد، تمامی راهبردها و برنامه های خود را با اتکاء به ظرفیت های مردمی و بهره‌گیری از توانمندی اعضای حقیقی و حقوقی خود تدوین و اجرای آن را پیگیری می کند.

محمدجواد احمدی عنوان کرد: در راستای اجرایی کردن اهداف و وظایف قانونی در خصوص ارتقاء سطح دانش و گسترش فناوری های جدید، حفظ و حمایت از حقوق صنفی اعضاء، ارائه خدمات تخصصی کشاورزی با راه اندازی مراکز توسعه خدمات کسب و کارهای کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی (Agri-BDS) به عنوان کانون‌های اشاعه دانش و اطلاعات کشاورزی در محیط های تولید، موجب ایجاد دانش در محیط های کشاورزی خواهند شد.

احمدی با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان حلقه مفقوده بین کانون تولید دانش و محیط کشاورزی، در حال شناسایی و معرفی فناوری های جدید در بخش کشاورزی است افزود: معرفی پهپاد در کشاورزی یکی از این برنامه ها است که تاکنون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس با برگزاری دوره های متعدد، خصوصا همزمان با هفدهمین نمایشگاه کشاورزی در فارس نسبت به معرفی تکنولوژی مذکور اقدام نموده است.

وی تصریح کرد: توسعه مناسبات جدید در کشاورزی از جمله “اشتغال دانش مزد محوری” و “سهم بری دانش از تولید” یکی دیگر از اولویت های سازمان در عرصه کشاورزی است و برای نخستین بار تلاش شده تا قرارداد “سهم بری دانش از تولید” در بخش کشاورزی را در بستر کشاورزی محقق نماییم که این امر موجب برجسته سازی نقش علم، دانش و حضور مهندسان کشاورزی در کنار تولید کنندگان و افزایش راندمان تولید خواهد بود.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی فارس بیان داشت: سازمان نظام مهندسی، با توجه با شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری، تسهیل و روان سازی صدور مجوزهای تولید را به عنوان درب ورودی سرمایه گذاری و کمک به رونق تولید در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است در این نشست کاظمی مشاور امور اقتصادی و برنامه ریزی و رنجبری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس، حسن پور محقق معین زنجیره ارزش، مقصود بیگی و حیدرپور عضو کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت های (Agri-BDS) و کمالی مقدم معاون آموزشی سازمان حضور داشتند.

شرکت مدیریت و توسعه فروغ افکار با مدیریت جواد مرادپور به عنوان اولین مرکز توسعه کسب و کارهای کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی در استان فارس است که می‌تواند در زمینه‌های توسعه و انتقال تکنولوژی، آموزش، بازاریابی، خدمات فناوری، بهبود کسب و کار و خدمات مشاوره‌ای محصولات کشاورزی فعالیت نماید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=29173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.