• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

دیدار و گفتگوی امید با نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران

  • کد خبر : 24915
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
دیدار و گفتگوی امید با نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران

به گزارش سرویس روستاییان و عشایر پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری؛ در این دیدار که صبح روز سه شنبه در محل معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری برگزار شد، محمد امید به همراه معاونین و مدیران کل با نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران […]

به گزارش سرویس روستاییان و عشایر پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری؛ در این دیدار که صبح روز سه شنبه در محل معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری برگزار شد، محمد امید به همراه معاونین و مدیران کل با نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران جناب آقای کلادیو پروویداس و هیأت همراه در خصوص مسائل مربوط به حوزه توسعه روستایی نشست و گفتگو داشتند.
در ابتدا این جلسه پروویداس نماینده undp گفت: ۶ ماه پیش به ایران آمده و فعالیتشان بر روی رفع فقر و مشکلات اجتماعی است و با توجه به اینکه سبقه ۴۰ سال حضور و فعالیت در ایران را دارد می گوید اقدامات کشورهای دیگر در این زمینه تجربه ای برای ما شده و ایران می تواند از این تجارب به نفع خود استفاده کند.
وی ادامه داد: با خدمات محمد یونس در کشور بنگلادش برای صندوق خرد و اقدامات ارزشمند ایشان در زمینه منابع مالی و توسعه ای، همکاری های فردی و سیاستهای راهبردی می توانیم در این زمینه کمک و شریک دولت جمهوری اسلامی ایران باشیم.
امید در ادامه این نشست با ابراز تمایل برای استفاده از منابع undp و مشارکت در اجرای طرح ها در روستاها گفت: علاقمندیم در چارچوب توافقات هر چه سریعتر پیش برویم و امید داریم با حضور تیم متخصص همراه جنابعالی در اجرای تفاهمنامه اقدامات لازم صورت پذیرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه بعد از انقلاب به روستاها و مناطق محروم توجهات خوبی شده و در زمینه زیرساخت روستاها، آب، برق، گاز، بهداشت، آموزش، فضاهای آموزشی و ورزشی اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است که این یکی از افتخارات بزرگ برای کشور ما محسوب می شود.
وی ادامه داد: در بحث ایجاد اشتغال در روستاهای ایران، دولت دوازدهم یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق ذخیره ارزی کشور را اختصاص داده است که این امر موجب رونق در بخش اقتصاد روستاها شده است.
امید درخصوص نحوه همکاری با undp عنوان کرد: استفاده از الگوهای موفق سازمان ملل در بخش توسعه و تبادل کارشناسان نخبه و کاردان دو طرف می تواند مورد نظر جهت برنامه ریزی درآینده باشد.
کلادیو پروویداس نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران، در ادامه این نشست عنوان کرد: در مدتی که در کشور شما هستم به این نتیجه رسیده ام که پتانسیل و ظرفیت بالایی برای رسیدن به توسعه و رفع محرومیت ها وجود دارد.
نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران افزود: طی چند ماه گذشته همکاری مناسبی با آقایان معراجی و مهدوی از مدیران معاونت توسعه روستایی داشته ام و ثمره آن برنامه ریزی برای انجام یک پروژه مشترک خواهد بود و قرار است آقای محمد یونس از کشور بنگلادش به ایران سفر کند و با استفاده از تجربیات ایشان و توان کارشناسی مجموعه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ایران بتوانیم استراتژی توسعه منطقه ای روستایی را تدوین و جهت رسیدن به توسعه و پیشرفت مدنظر، ارائه نماییم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.