• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
11

دو محیط‌بان زنجانی شهید شدند

  • کد خبر : 28959
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
دو محیط‌بان زنجانی شهید شدند

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، از شهادت دو محیط‌بان زنجانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ جمشید محبت خانی گفت: متأسفانه شب گذشته بر اثر تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و محیط‌بانان که در تعقیب یک خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان بودند، دو نفر از محیط‌بانان ایثارگر به نام‌های مهدی مجلل و میکائیل هاشمی بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی، به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
وی افزود: تحقیقات برای شناسایی این افراد ادامه دارد.

تکمیلی۱: جمشید محبت خانی با اشاره به اینکه رئیس پلیس آگاهی استان زنجان اعلام کرده است عوامل شهادت دو محیط‌بان زنجانی شناسایی شده‌اند، گفت: در حال حاضر یکی از این افراد دستگیر شده است.
وی به تشریح این درگیری پرداخت و گفت: ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر روز گذشته محیط‌بانان در منطقه حفاظت شده فیله زنجان در حال گشت زنی بودند که به یک دستگاه پیکاپ که برای شکار به منطقه آمده‌اند، مشکوک می‌شوند و مظنونین با دستور ایست محیط‌بانان فرار می‌کنند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: محیط‌بانان به یگان اطلاع رسانی می‌کنند که در جاده زنجان قزوین در حال تعقیب شکارچیان غیرمجاز هستند اما بعد از تعقیب ماشین شکارچیان به جاده فرعی باز می‌گردد.
محبت خانی ادامه داد: یک ساعت این تعقیب ادامه داشنه از ساعت ۷:۳۰ محیط‌بانان پاسخگوی تماس‌ها نبوده‌اند و بلافاصله نیروهای کمکی وارد عمل می‌شوند اما به دلیل عدم امکان جست و جو مأموران استانی تا روشن شدن هوا منتظر می‌مانند و متأسفانه با روشن شدن هوا خودرو محیط‌بانانی که از طریق شلیک گلوله از سلاح جنگی شهید شدند را پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک ۵ هزار سلاح غیرمجاز کشف شده است، گفت: دستگاه‌های امنیتی در حال کار در این زمینه هستند.
بر اساس آمار، بیش از یک میلیون اسلحه غیرمجاز در کشور وجود دارد.

تکمیلی۲: پیکرهای مطهر که در راه حفاظت از محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی کشور در این استان به درجه رفیع شهادت نائل شدند در بهشت زهرا (س) شهر زنجان، آرام گرفتند.
شهیدان میکائیل هاشمی و مهدی مجلل عصر روز دوشنبه در حین عملیات تعقیب و گریز شکارچیان خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فیله خاصه که از سال ۸۶ جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن نیز ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ هکتار است به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=28959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.