• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
1

دولت توانمندی تعاونی ها را باور کند

  • کد خبر : 18349
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
دولت توانمندی تعاونی ها را باور کند

خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)/ خدیجه غضنفری: مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: نگاه به این بخش باید تغییر کند چون تعاونیها می توانند مجموعهای کارآمدتر و پویاتر از وضعیت فعلی داشته باشند. احد بهجت حقیقی افزود: اولین قدم در مسیر تقویت تعاونی ها این است که دولت وظایف قابل واگذاری که بحث حاکمیتی […]

خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)/ خدیجه غضنفری: مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: نگاه به این بخش باید تغییر کند چون تعاونیها می توانند مجموعهای کارآمدتر و پویاتر از وضعیت فعلی داشته باشند. احد بهجت حقیقی افزود: اولین قدم در مسیر تقویت تعاونی ها این است که دولت وظایف قابل واگذاری که بحث حاکمیتی نداشته باشد را به تعاونی ها واگذار کند. همچنین دولت می تواند برخی از وظایفی که هم اکنون به مجموعه نیمه خصوصی متعلقند و شاید هیچ وابستگی به دولت ندارند- بخصوص در بخش کشاورزی- را به این تعاونی ها بدهد، آن ها را باور کند و به عنوان متولی بخش کشاورزی قرار دهد.
احد بهجت حقیقی افزود: ما اعتقاد داریم اگر روزی اصل ۴۴ قرار باشد در بخش کشاورزی رخ دهد نیاز به متولی داریم و متولیای بهتر از تعاونی ها و کسانی که ریشه در دل مردم و بخش کشاورزی و روستایی دارند، نیست.
به گفته وی بخش دیگری از مشکالت تعاونی ها به نگاه دولتی بر می گردد زیرا این دیدگاه سبب شده تاکنون توجه چندانی به این بخش نشود و مورد کم مهری قرار بگیرند. مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس یادآور شد: اما با سیاست های دولت یازدهم اتفاقات خوبی در حوزه تعاونی رخ داده؛ مثال در تنظیم بازار نقش تعاونی ها پررنگ تر شده است. همچنین امروز تعاونی ها در بحث تهیه و به ثمر رساندن محصوالت استراتژیک و کاالهای ضروری نقش کلیدی دارند. بهجت حقیقی ادامه داد: اما با این همه هنوز مشکالت فروانی وجود دارد و نیاز است نگاه به این بخش تغییر کند؛ چون تعاونی ها می توانند یک مجموعه کارآمد تر و پویاتر از وضعیت فعلی داشته باشند.
وی افزود: بنابراین توقع داریم دولت در واگذاری مسئولیت هایی که قابل واگذاری هستند به بخش تعاونیها عزم جدی تری داشته باشد.
به گفته وی بخش دیگری از مشکالت تعاونی ها به نگاه بخشی بر می گردد؛ زیرا در یکی دو سال اخیر افرادی که سال ها در بخش خصوصی تجربه اندوخته و کار آفرین بودند و مدیریت تعاونی ها را به عهده داشتند جذب دولت شده و تعاونی ها از این نظر دچار آسیب شدند و یک نوع فرصت سوزی ایجاد شد. اگر ما بخواهیم مجددا افرادی را برای مدیریت تعاونی ها آموزش بدهیم ۱۰ تا ۱۵ سال طول می کشد و این امر مشکالتی به وجود می آورد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس در پایان گفت: ما باید با برنامه ریزی مناسب در تقویت تعاونی ها بکوشیم تا بتوانیم اقتصاد پویاتری در جامعه ایجاد کنیم.
منبع: روزنامه طلوع

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.