• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
43

دوره ملی آموزش خلبانی پهپادهای چندکاره ویژه بخش کشاورزی در مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز

  • کد خبر : 24673
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
دوره ملی آموزش خلبانی پهپادهای چندکاره ویژه بخش کشاورزی در مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)، دکتر بهمن امیری لاریجانی ریاست مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز گفت: اولین دوره ملی آموزش خلبانی پهپادهای چندکاره ویژه بخش کشاورزی با همکاری شرکت دانش بنیان سیرنگ و مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و نیز مرکز پهپادهای غیر نظامی کشور مهرماه سال جاری با […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)، دکتر بهمن امیری لاریجانی ریاست مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز گفت: اولین دوره ملی آموزش خلبانی پهپادهای چندکاره ویژه بخش کشاورزی با همکاری شرکت دانش بنیان سیرنگ و مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و نیز مرکز پهپادهای غیر نظامی کشور مهرماه سال جاری با حضور ۳۹ نفر از کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز شروع بکار کرد.
مهندس شریفیان مدیر عامل شرکت دانش بنیان سیرنگ نیز گفت: این دوره تا پایان هفته ی جاری ادامه خواهد داشت و در پایان مهارت آموزان به عنوان خلبان و کادر پروازی به استخدام یگان پروازی شرکت سیرنگ در می آیند.
لازم به ذکر است مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز در راستای پیگیری اهداف و برنامه های آموزشی و ترویجی خود جهت معرفی، بکارگیری و توسعه تکنولوژی های نوین در حوزه نظام شالیزاری، پهپادهای چندکاره ویژه بخش کشاورزی را با همکاری شرکت دانش بنیان سیرنگ از آغاز سال جاری با حضور جمعی از کارشناسان مرکز هراز و شرکت سیرنگ مورد بهره برداری و آزمایشقرار داده و برگزاری دوره های آموزش خلبانی و اپراتوری این تکنولوژی نوین را در برنامه های کاری خود قرار داده است.
پهپادهای ویژه کشاورزی، پهپادهایی هستند که برای پاشش انواع سموم مایع، علف کش، کود برگ، حشره کش، قارچ کش، باکتری کش بر روی مزارع و باغات برای انواع محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. نسل جدید این دستگاه ها که اخیرا در مرکز هراز نیز مورد آزمون و بهره برداری قرار گرفته است از قابلیت پاشش بذر و کودهای جامد با قابلیت کنترل بسیار دقیق برخوردار است. این پهپادها دارای مخازن حمل مایعات به حجم ۱۰ تا ۲۰ لیتر با توان موتور مختلف بوده و نازل های آن در تیپ های مختلف به گونه ای طراحی شده است که میزان مصرف مایعات مورد نظر را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد و مجهز به جی پی اس و رادار بوده و کاربر می تواند نقشه مزرعه یا باغ خود را از طریق اپلیکیشن انتخاب کرده و با استفاده از گزینه پرواز خودکار بدون نیاز به کنترل دایم دستی عملیات مورد نظر را انجام دهد. ماژول های راداری موجود در این دستگاه در حین کار در اراضی شیبدار فاصله دستگاه تا سطح زمین را همواره ثابت نگه می دارد. این نوع از پهپادها که در مرکز هراز مورد بهره برداری قرار گرفت در هر ده دقیقه یک هکتار از مزرعه یا باغ را پوشش می دهد به گونه ای که هیچ نقطه ای دست نخورده باقی نمانده و هیچ نقطه ای دوبار پوشش داده نمی شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.