• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

دست مردم یاری‌گر جنگل‌ها می‌شود

  • کد خبر : 4557
  • ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

جمعه هفته جاری در حدفاصل جاده سپیدان – سه‌راهی بیضا همزمان با ۱۵ استان کشور تشکل‌های مردم‌نهاد طرحی را به‌ عنوان «جنگلانه»، در زمینه حفظ و احیای جنگل‌های آسیب‌دیده به‌ اجرا درمی‌آورند. به گزارش IANN، خانه فرهنگ بوم‌گردان پارس به‌ عنوان هماهنگ‌کننده ملی با رویکرد فرهنگ‌سازی در زمینهٔ حفظ و احیای جنگل‌های آسیب‌دیده‌ ایران و […]

جمعه هفته جاری در حدفاصل جاده سپیدان – سه‌راهی بیضا همزمان با ۱۵ استان کشور تشکل‌های مردم‌نهاد طرحی را به‌ عنوان «جنگلانه»، در زمینه حفظ و احیای جنگل‌های آسیب‌دیده به‌ اجرا درمی‌آورند.
به گزارش IANN، خانه فرهنگ بوم‌گردان پارس به‌ عنوان هماهنگ‌کننده ملی با رویکرد فرهنگ‌سازی در زمینهٔ حفظ و احیای جنگل‌های آسیب‌دیده‌ ایران و حفاظت از تنوع زیستی، طرحی را با عنوان جنگل‌یاری مشارکتی (جنگلانه)، ایده‌پردازی و به مرحله اجرا درخواهد آورد.

این برنامه جمعه پنجم دی‌ماه جاری در ۱۵ استان کشور و در بیش از ۷۰ عرصه‌ جنگلی به‌طور همزمان برگزار می‌شود.

مسئول خانه فرهنگ بوم‌گردان پارس امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در شیراز، هدف از این طرح را فرهنگ‌سازی و آموزش مشارکتی، به تصویر کشیدن نقش و جایگاه واقعی مردم به‌ویژه جوامع محلی در تازه داشتن و نگهداری از رویشگاه‌های جنگلی، مرتعی و همچنین گونه‌های گیاهی بومی و روش کپه‌کاری و کاشت آن‌ها، بیان و اظهار داشت: این برنامه باهمت تشکل‌ها و سازمان‌های غیردولتی به اجرا درخواهد آمد که حمایت و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای دولتی ازجمله سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس، طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، اداره کل آموزش‌وپرورش فارس، جمعیت هلال‌احمر این استان، سازمان بسیج سازندگی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس را نیز با خود همراه دارد.

محمد ثابت افزود: خانه فرهنگ بوم‌گردان پارس به همراه تعدادی از تشکل‌های شهرستان شیراز جمعه این هفته در جاده سپیدان، سه‌راهی بیضا با حضوری پرتوان به کمک مادر زمین می‌شتابد.

وی همچنین از عموم مردم علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه دعوت و نحوه ثبت‌نام و حضور را مراجعه به سایت بوم‌گردان (www.boomgardan.ir) اعلام کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.