• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

دستگیری شکارچیان در درگیری مسلحانه با محیط بانان پایتخت

  • کد خبر : 11771
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
دستگیری شکارچیان در درگیری مسلحانه با محیط بانان پایتخت

ماموران یگان حفاظت اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار عصر روز گذشته در جریان گشت و کنترل منطقه در پارک ملی سرخه حصار موفق به شناسایی یک گروه شکارچی غیر مجاز گردیده و پس از درگیری مسلحانه ۲ نفر از شکارچیان دستگیر شدند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، […]

shekarchi_dastgiriماموران یگان حفاظت اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار عصر روز گذشته در جریان گشت و کنترل منطقه در پارک ملی سرخه حصار موفق به شناسایی یک گروه شکارچی غیر مجاز گردیده و پس از درگیری مسلحانه ۲ نفر از شکارچیان دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، امامعلی یگانزاده رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در تشریح جزئیات این عملیات گفت: روز گذشته یکی از محیط بانان پارک ملی سرخه حصار، حین گشت و کنترل منطقه به چهارنفر شکارچی متخلف در حال پوست کندن حیوان شکار شده برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه مامور یاد شده از سابقه دار بودن و تخلفات و درگیریهای مسلحانه قبلی این شکارچیان مطلع بوده اظهار داشت: وی با شگردی خاص به قصد فریب متخلفان اقدام به گفتگو با آن ها نموده و پس از جلب اعتماد شکارچیان با زیر نظر گرفتن آنها اقدام به گزارش موضوع به اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار نمود.

رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار با بیان اینکه شخصا با تنی چند از مأموران یگان حفاظت به محل عزیمت کردند، تصریح کرد: پس از تعقیب و ردیابی شکارچیان مسلح و رویت آنها، ماموران بلافاصله وارد عمل شده و اقدام به محاصره آنها نمودند.

یگانزاده با اشاره به اینکه شکارچیان پس از فرمان ایست مأموران بطور ناباورانه اقدام به تیراندازی به سمت محیط بانان از فاصله‌ای نزدیک نمودند، اظهار داشت: ماموران با توجه به تیر مستقیم این گروه ناچار به عقب نشینی شده و پس از تثبیت موقعیت، اقدام به شلیک تیرهوایی و اخطار مجدد به شکارچیان کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه شکارچیان توجهی به اخطارها ننموده و مجددا اقدام به شلیک تیر به سمت مأموران نموده که پس از حدود چهار ساعت تعقیب و گریز مسلحانه دو نفر از متخلفان به همراه لاشه دو رأس قوچ و میش دستگیرشدند.

بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار با بیان اینکه دو نفر دیگر از شکارچیان با استفاده از تاریکی شب متواری گردیدند، خاطرنشان کرد: جستجوی متواریان تا ساعت ۵ صبح ادامه داشته که متاسفانه دستگیری آن‌ها محقق نگردید اما هویت آن‌ها مشخص و موضوع در حال پیگیری میباشد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.