• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

در۱۰ سال گذشته با زمین خواران برخورد بدون اغماض نشده است

  • کد خبر : 7588
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۸:۵۱
در۱۰ سال گذشته با زمین خواران برخورد بدون اغماض نشده است

رییس سازمان امور اراضی کشور، وزارت جهاد کشاورزی را متولی امر زمین در کشور اعلام کرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته در مورد حفظ کاربری و برخورد بدون اغماض با متخلفان اقدامی صورت نگرفته است. به گزارش ایرنا، قباد افشاری که به همراه حسین گروسی نماینده مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در برنامه گفت […]

zaminkhari_tasarofرییس سازمان امور اراضی کشور، وزارت جهاد کشاورزی را متولی امر زمین در کشور اعلام کرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته در مورد حفظ کاربری و برخورد بدون اغماض با متخلفان اقدامی صورت نگرفته است.
به گزارش ایرنا، قباد افشاری که به همراه حسین گروسی نماینده مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با موضع تغییر کاربری اراضی و زمین خواری شرکت کرده بود، افزود: وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید اقدام به تشکیل یگان حفاظت کرده و در نتیجه ۱۳۰ شهر را تحت پوشش قرار داده است.

وی در ادامه افزود: وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد ضمن توسعه این یگان به ۲۵۰ گروه همچنین سامانه ۳ رقمی را نیز با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات به منظور گزارش مردمی ایجاد کند.

افشاری گفت: در حریم شهرها شهرداریها اقدام به صدور پروانه ساخت می کنند که از این نمونه می توان به صدور بیش از یک هزار پروانه ساخت در شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند اشاره کرد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۳ نخستین اقدام در زمینه آمایش سرزمینی و بحث جامع مکانی اراضی کشاورزی را انجام داد.

افشاری ادامه داد: در این راستا برای ۱۰ میلیون هکتار از اراضی کشور برنامه ریزی صورت گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فروش زمین به تعاونیهای مسکن ادارات اشاره کرد و گفت: در گذشته زمین های بدون کاربری مسکونی به برخی تعاونیها واگذار شده است.

افشاری ۴میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از زمین های مرغوب کشاورزی در کشور را در معرض نابودی اعلام کرد و گفت: باید هزینه تخلف بالا رود تا دیگر شاهد زمین خواری نباشیم.

تغییر کاربری ۱۵۰ هکتار اراضی سد لتیان

نماینده مردم شهرستانهای شهریار ،قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی و رییس گروه تحقیق و تفحص نیز در این برنامه دستگاه های متعددی را در مورد زمین خواری دخیل دانست و گفت: در استان تهران ۱۵۰ هکتار اراضی بالای سد لتیان تغییر کاربری پیدا کرد و به همین واسطه ارزش آن چند برابر شد.

حسین گروسی افزود: باید وزارت جهاد کشاورزی دراین ارتباط لایحه ای برای تصویب و تبدیل شدن به قانون به مجلس بیاورد.

وی خاطر نشان کرد: در همین ارتباط دو معاون سابق استاندار تهران در زندان بسر می برند.

گروسی با تاکید بر لزوم آمایش سرزمینی گفت: استانداریها در گذشته اقدام به ایجاد شهر در برخی از زمین های کشاورزی کرده و سپس با استفاده از همین روش زمین ها را از سیطره جهاد کشاورزی خارج کرده و در کمیسیون ماده ۵ نسبت به تغییر کاربری اقدام کرده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونیهای پرقدرت مانند شهرداریها با کمک دستگاه های دولتی اقدام به تغییر کاربری کرده و در بسیاری از اراضی بدون رعایت مقررات به تفکیک زمین های کشاورزی می پردازند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=7588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.