• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2

درختان سبز عرصه های جنگلی ایلام در آتش سوزی آسیب ندیدند

  • کد خبر : 9766
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
درختان سبز عرصه های جنگلی ایلام در آتش سوزی آسیب ندیدند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در آتش سوزی های اخیر این استان درختان سبز عرصه های جنگلی آسیب ندیدند و در بدترین حالت حدود ۲ درصد این درختان دچار خسارت شدند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، خیراله آذرکردار روز شنبه در نشستی با خبرنگاران درباره […]

Atashsoozi_3مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در آتش سوزی های اخیر این استان درختان سبز عرصه های جنگلی آسیب ندیدند و در بدترین حالت حدود ۲ درصد این درختان دچار خسارت شدند.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، خیراله آذرکردار روز شنبه در نشستی با خبرنگاران درباره خسارات ناشی از آتش سوزی های پنج شنبه و جمعه در جنگل های این استان افزود: در این آتش سوزی ها حدود ۹۰ هکتار از عرصه های جنگلی استان به طور نسبی دچار خسارت شد.

وی افزود: بر اساس برآورد دقیق کارشناسان استان، مساحت عرصه های آسیب دیده حدود ۳۰ تا ۴۰ هکتار است.

وی ادامه داد: در این آتش سوزی ها به طور عمده زیراشکوب عرصه های جنگلی استان شامل مراتع و گیاهان و ۱۰ درصد درختان خشک دچار خسارت شدند.

وی سخت گذر بودن منطقه، وزش باد شدید و پوشش متراکم منطقه را از دلایل گسترش آتش سوزی عنوان و اظهار کرد: در صورت همکاری نکردن مردم در مهار آتش، صدها و هزاران هکتار از عرصه های جنگلی استان دچار حریق می شد.

مدیر کل منابع طبیعی ایلام گفت: بیشترین عامل آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان، مربوط به خطای انسانی است.

آذرکردار با بیان این که حدود ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار خانوار ایلامی در روزهای تعطیل وارد عرصه های طبیعی می شوند، افزود: امکان عمدی بودن این آتش سوزی ها وجود ندارد اما به طور قطع سهل انگاری و بی احتیاطی گردشگران باعث بروز حادثه شده است.

وی ادامه داد: با وجود این که حریق از ساعت ۱۷ روز جمعه (۱۵ خرداد) به طور کامل مهار شده است اما نیروهای حفاظتی تا ۴۸ ساعت بعد از مهار آتش به منظور پیشگیری از شروع مجدد آتش سوزی در محل حضور خواهند داشت.

وی از همکاری و همراهی مردم فهیم و دوستدار طبیعت استان ایلام و تمامی دستگاه های اجرایی، انتظامی و امدادی که در مهار آتش سوزی مشارکت داشتند، قدردانی کرد.

در دو روز گذشته بخش های وسیعی از منطقه جنگلی چغاسبز و ارتفاعات شلم مشرف بر شهر ایلام، منطقه پلنگ کنا در شهرستان ایوان، ارتفاعات روستای بلیین واقع در دهستان سیوان (میشخاص) و منطقه جنگلی مله پنجاب در سطح استان دچار آتش سوزی شدند که با حضور به موقع نیروهای مردمی و امدادی این حریق ها مهار شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.