• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

دانش فنی کودهای کشاورزی هلندی به ایران می‌آید

  • کد خبر : 5075
  • ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶

به منظور تامین نهاده‌های باکیفیت در بخش کشاورزی به دنبال انتقال دانش فنی کودهای فسفاته و آلی از هلند به ایران هستیم. به گزارش خبرنگار ایسنا، ناصر دارایی‌پور، مدیر عامل یک شرکت واردکننده کودهای شیمیایی و آلی امروز – سه شنبه – در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: نهاده‌های کشاورزی از جمله […]

به منظور تامین نهاده‌های باکیفیت در بخش کشاورزی به دنبال انتقال دانش فنی کودهای فسفاته و آلی از هلند به ایران هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ناصر دارایی‌پور، مدیر عامل یک شرکت واردکننده کودهای شیمیایی و آلی امروز – سه شنبه – در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: نهاده‌های کشاورزی از جمله کود، سم و بذر با کیفیت نقش بسزایی در پیشرفت کشاورزی کشورها دارند و مصرف کودهای شیمیایی مضر نیست بلکه روش استفاده از آن در تولید محصول سالم یا ناسالم تاثیر دارد.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی و خشکسالی در کشور با در اختیار داشتن کود، بذر و سم باکیفیت می‌توانیم با مدیریت منابع آبی راندمان و بهره‌وری بخش کشاورزی را افزایش دهیم.

دارایی‌پور تاکید کرد: در حال حاضر در پیشرفته ترین کشورهای دنیا از کودهای ترکیبی برای غنی سازی خاک در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و دیگر از کودهای تک عنصری استفاده نمی‌شود؛ لذا باید بخش کشاورزی ایران نیز به سمت بکارگیری از کودهای ترکیبی سوق داده شود.

وی اظهار کرد: در نظر داریم فروشگاه های خرید الکترونیکی کود شیمیایی در روستاها ایجاد کنیم که نخستین مرحله آن فردا – بیست و سوم – راه‌اندازی می شود.

دارایی‌پور با اشاره به اینکه هم اکنون بخش عمده خاک‌های کشاورزی ایران به دلیل مصرف بی‌رویه کود به اراضی بایر تبدیل شده است، گفت: کودهای شیمیایی وارداتی یا تولید داخل از هر کشوری که وارد شوند براساس استانداردهای جهانی هستند و وزارت جهاد کشاورزی در واردات کودهای شیمیایی از اتحادیه اروپا نیز سختگیرانه تر عمل می کند.

به گفته وی کودهای وارداتی چین تنها به ایران صادر نمی شود بلکه این کودها به دیگر کشورهای جهان از جمله آمریکا، برزیل و اروپا نیز صادر می شود و دارای استانداردهای جهانی است؛ بنابراین نگرانی مردم برای بکارگیری از کودهای شیمیایی بی مورد است. از سوی دیگر در اروپا حدود ۷۰ درصد کود مصرفی شیمیایی و حدود ۳۰ درصد کود آلی است که در این راستا برنامه انتقال دانش فنی کودهای آلی از هلند را نیز در برنامه داریم که با فرایند تولید این کود در فضای بسته و محصور شد،ه از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.