• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

دانشجویان کمک کنند افراد آگاه به محیط زیست به مجلس بروند

  • کد خبر : 14262
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
دانشجویان کمک کنند افراد آگاه به محیط زیست به مجلس بروند

با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم دانشجویان باید در تعیین سرنوشت کشور مشارکت کنند و نگذارند انقلاب و اداره امور کشور به دست نااهلان بیفتد و انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت خوبی است تا افراد متدین، متخصص و آگاه به محیط زیست به مجلس راه پیدا کنند. دانشکده […]

reis_mohit_zist_ebtekar_2با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم دانشجویان باید در تعیین سرنوشت کشور مشارکت کنند و نگذارند انقلاب و اداره امور کشور به دست نااهلان بیفتد و انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت خوبی است تا افراد متدین، متخصص و آگاه به محیط زیست به مجلس راه پیدا کنند.
دانشکده محیط زیست به مناسبت روز دانشجو میزبان خانم دکتر ابتکار ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، مهندس طحایی استاندار البرز و جمعی از مدیران کشوری و لشکری بود.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از زیست بوم، در این مراسم که به همت تشکل های دانشجویی دانشکده محیط زیست برگزارشد، دکتر اصغر محمدی فاضل ضمن خیرمقدم به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و تبریک روز دانشجو گفت: یکی از رسالت های ما در دانشکده محیط زیست ایجاد فضایی است که دانشجویان بتوانند در چارچوب قوانین کشور و بدون لکنت زبان به نقد مسائل سیاسی و اجتماعی کشور بپردازند.
وی با بیان مسائل و مشکلات کارکنان، اعضای هیات علمی و مسائل موجود در دانشکده افزود: تلاش ما بر این است در حد توان مان مسائل و مشکلات موجود را مرتفع نماییم و با روحیه دانشجویی آرمان خواهی ، استکبار ستیزی، مطالبه گری و آنچه مطابق منویات بنیانگذار انقلاب اسلامی ومقام معظم رهبری است را خط مشی خود قرار دهیم.
وی گفت: متاسفانه همکاران هیات علمی حدود ۸-۷ ماه حقوق طلب دارند و هیچ مبلغی بابت اضافه تدریس، پروژه ها، داوری ها، مطالبات معوقه به آن ها پرداخت نشده است بطوریکه جمعی از همکاران از من نزد مراجع قضایی شکایت کرده اند.
این استاد دانشگاه بیان داشت: طلب کارکنان و اساتیدو معوقه بازنشستگان این مرکز آموزش عالی مبلغی حدود ۵۰۰ میلیون تومان است به طوریکه تمامی کارکنان این دانشکده مطالباتی حدود دو ساله دارند و مبالغ اضافه کار در این مرکز تقریبا صفر است.
وی افزود: ما با ۲۵ درصد اعتبارات تخصیصی حدود ۷۵ درصد فعالیت های این دانشکده را اداره کرده ایم.
فاضل افزود: با این همه ما سعی بر آن داریم تا با ایجاد فضایی آرام توام با پرسشگری و  احترام به حل مسائل بپردازیم. من انتقادات را می پذیرم و به خاطر کاستی ها پوزش می خواهم اما تمام تلاش مدیران دانشکده محیط زیست علیرغم مشکلات بودجه ای که با آن دست و پنجه نرم می کنیم بر این است که گامی عقب ننشینیم.
سپس خانم دکتر ابتکار رئیس هیات امنای دانشکده محیط زیست با تبریک روز دانشجویی و ابراز خشنودی از حضور در جمع دانشجویان بیان داشت: ۱۶ آذر یادآور تلاش ها و فداکاری های همه دانشجویان، اساتید و افرادی است که در عرصه علم و جستجوی حقیقت  تلاش و جانفشانی کردند.
وی افزود: در این روز یاد و خاطره  سه دانشجوی شهید  را گرامی می داریم که همچون شهاب درخشان برای آزادی و سربلندی ایران جان خود را فدا نمودند.
رئیس سازمان محیط زیست بیان داشت: جنبش دانشجویی همیشه در کنار طلب علم و معرفت، در راه شناخت مسائل سیاسی و اجتماعی زمان خود گام برداشته است و با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم دانشجویان باید در تعیین سرنوشت کشور مشارکت کنند و نگذارند انقلاب و اداره امور کشور به دست نااهلان بیفتد و انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت خوبی است تا افراد متدین، متخصص و آگاه به محیط زیست به مجلس راه پیدا کنند.
وی تاکید کرد: دانشجویان باید در فضای سالم دانشگاهی در کنار طلب علم و دانش به فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در چارچوب قانون بپردازند و امیدوارم تشکل های دانشجویی علاوه بر گرایش های سیاسی متنوع، حرکت خود را به سمت  فعالیت های محیط زیستی سوق دهند و در تصمیم گیری های کلان محیط زیستی اعمال نظر کارشناسی داشته باشند.
ابتکار در ادامه بیان داشت: اساتید دانشکده در بالا بردن سطح علمی دانشجویان کوشا باشند و دانش محیط زیست را بعنوان  دانشی بین رشته ایی به سطح قابل قبولی ارتقاء بخشند.
وی خلاقیت ، نوآوری و تفکر را وجه تمایز اساتید برجسته با سایر اساتید در حوزه علم و دانش بویژه محیط زیست دانست.
در ادامه این برنامه پس از پخش کلیپ هایی در خصوص مشکلاتی که دانشجویان با آن دست و پنجه نرم می کنند، نماینده دانشجویان دانشکده محیط زیست به بیان سئوالاتی در خصوص مطالبات دانشجویان از ریاست سازمان محیط زیست پرداخت.
از جمله این سئوالات استخدام فارغ التحصیلان دانشکده محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست و سایر ارگان ها و سازمان های مرتبط بود که معصومه ابتکار در پاسخ به  این درخواست گفت: در آزمون استخدام پیشین، ما امتیازاتی را برای فارغ التحصیلان دانشکده محیط زیست قائل شدیم و در صورت دریافت مجدد استخدام از طرف دولت این امتیاز را برای فارغ التحصیلان دانشکده محیط زیست در نظر خواهیم داشت.
وی گفت: شرکت های دانش بنیان و آزمایشگاه های معتمد سازمان نیز فرصت هایی برای اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست هستند.
ابتکار تاکید کرد: زمینه ایی باید فراهم شود تا دانشجویان محیط زیست بتوانند در تمام عرصه های اجتماعی فعالیت داشته باشند به خصوص برای نظارت بر طرح های مطالعاتی. ما برای  برون سپاری به منظور ایجاد مشاغل سبز با وزارت کار و تامین اجتماعی تعامل سازنده ای داشته ایم واین زمینه ایی است برای آموزش و توانمند سازی جوانان تا بتوانند شرکت های دانش بنیان را تاسیس نمایند.
گفتنی است در حاشیه برگزاری این مراسم معصومه ابتکار مسجد تازه تاسیس دانشکده محیط زیست را افتتاح کرد.
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.