• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

خطر سرمازدگی محصولات در کمین کشاورزان و دامداران

  • کد خبر : 26959
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
خطر سرمازدگی محصولات در کمین کشاورزان و دامداران
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: باتوجه به کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای اصفهان خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی و دامی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان؛ منصور شیشه‌فروش با اشاره به کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه در استان اصفهان تصریح کرد: بر این اساس مدیریت بحران به کشاورزان استان اصفهان نسبت به خطر سرمازدگی محصولات هشدار می‌دهد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان به پایان سال زراعی اشاره‌ کرد و گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی از تاخیر بارش‌ها و پایداری هوا در فصل پاییز حکایت دارد و لازم است کشاورزان، باغداران و دامداران نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

شیشه فروش با اعلام اجباری شدن بیمه دام ادامه داد: ۹۹ درصد طیور در استان اصفهان بیمه هستند اما در بخش زراعت و منابع طبیعی و باغات بیمه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به بیمه‌شدن ۳ هزار هکتار از باغات استان اصفهان گفت: در سال زراعی گذشته ۶۰ هزار هکتار از مزارع، ۳۲۸ هزار واحد دامی و ۸۳ میلیون قطعه طیور در استان اصفهان بیمه شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر افزایش سطح پوشش بیمه کشاورزی و دامداری استان اصفهان اظهار داشت: به تمام بهره‌برداران بخش کشاورزی توصیه می‌شود به منظور اطمینان از جبران خسارت و تامین غرامت آسیب به محصولات خود، نسبت به بیمه محصولات خویش اقدام کنند.

وی به مشکلات بخش بیمه محصولات کشاورزی و دامداری پرداخت و گفت: بالابودن تعرفه بیمه و تاخیر در پرداخت ارزیابی و غرامت از جذابیت بیمه کردن محصولات کاسته است و بر این اساس اجباری کردن بیمه محصولات کشاورزی با رفع موانع موجود توسط صندوق بیمه کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی مهم خواهد بود.

شیشه فروش مخاطرات جوی اعم از سرمازدگی، سیل، خشکسالی، تگرگ را در خسارت به محصولات کشاورزی و دامداری مؤثر دانست و افزود: در چنین شرایطی بیمه محصولات می‌تواند اطمینان خاطری به کشاورزان و دامداران دهد.

وی به پرداخت غرامت ۴۸ میلیارد تومانی توسط صندوق بیمه استان اصفهان در سال زراعی گذشته به کشاورزان خبر داد و گفت: تنها راهکار جبران خسارت در بخش کشاورزی و دامداری بیمه محصولات است.

خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.