• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

خسارت زلزله در بخش کشاورزی کرمانشاه هشت هزار میلیارد ریال اعلام شد

  • کد خبر : 20751
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
خسارت زلزله در بخش کشاورزی کرمانشاه هشت هزار میلیارد ریال اعلام شد

 

 

farsayesh_khak_rishe_giyah_takhribkhak_1رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد اولیه خسارت بخش کشاورزی استان را در مناطق زلزله زده بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ خسرو شهبازی افزود: این میزان خسارت در بخش های مختلف به بخش کشاورزی وارد شده است.
وی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین متعلق به شرکت های پیمانکار طرف قرارداد سازمان جهاد کشاورزی از روز اول زلزله، در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار گرفته و مشغول کمک به مردم زلزله زده هستند.
او به تلفات دام در زلزله اخیر نیز اشاره کرد و گفت: در بحث دفن تلفات دام ۱۴ اکیپ دامپزشکی از شهرستان ها در مناطق زلزله زده کار بیرون کشیدن تلفات و دفن بهداشتی آن را انجام می دهند.
شهبازی افزود: در ۵۰۰ روستای استان تلفات دام داشتیم که براساس برآورد اولیه تلفات شامل ۱۹۷ هزار راس دام سبک و ۳۸۰۰ راس دام سنگین می باشد.
او از تدارکات لازم در سازمان جهاد کشاورزی برای کمک به زلزله زدگان خبر داد و افزود: روزانه چند کامیون شامل اقلام غذایی و لباس گرم و پتو برای آنها فرستاده می شود.
شهبازی از تامین و پخت غذا به صورت روزانه توسط شرکتهای پیمانکار طرف قرارداد سازمان و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های نزدیک مناطق زلزله زده و توزیع در بین مردم خبر داد.
زمین لرزه شدیدی ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶ با قدرت ۷٫۳ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای ۹٫۳۳ کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله ۷٫۳ ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از ۳۱ هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
دراین حادثه۴۳۶ نفر جان خود را از دست داده و ۹ هزار ۳۹۷ نیز مصدوم شدند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.