• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

خرید گندم به مرز ۵۰۰ هزار تن رسید

  • کد خبر : 8503
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
خرید گندم به مرز ۵۰۰ هزار تن رسید

عضو هیات مدیره و سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، ۴۹۲ هزار و ۸۴۵ تن گندم از کشاورزان هشت استان کشور خریداری شد. حشمت الله نظری روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: تاکنون ۵ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال از منابع بانک کشاورزی به صورت آنلاین و […]

ZERAAT_2عضو هیات مدیره و سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، ۴۹۲ هزار و ۸۴۵ تن گندم از کشاورزان هشت استان کشور خریداری شد.
حشمت الله نظری روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: تاکنون ۵ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال از منابع بانک کشاورزی به صورت آنلاین و از طریق سامانه ویژه خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی به حساب گندمکاران کشور واریز شده است.

وی با بیان آنکه مجموع گندم خریداری شده در قالب ۶۶ هزار و ۶۹۸ محموله توسط ۱۸۹ مرکز خرید فعال تحویل گرفته شده است، تصریح کرد: این میزان گندم خریداری شده مربوط به استان های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و کرمانشاه است.

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی اضافه کرد: البته برای استان های مذکور ۲۷۵ مرکز خرید پیش بینی شده بود که طی این مدت ۱۸۹ مرکز آن فعال شده است.

نظری گفت: طبق برآوردهای وزارت جهادکشاورزی پیش بینی می شود امسال حدود ۱۱ میلیون تن گندم در کشور تولید و حدود ۸ میلیون تن آن توسط دولت خریداری شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دولت امسال قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی(گندم نان) ۱۱۵۵ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم با قیمت ۱۱۸۸ تومان با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید ۲ درصد خریداری خواهد شد.

وی گفت: سامانه ویژه خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی برای سرعت بخشیدن به عملیات خرید و واریز پول به حساب کشاورزان توسط بانک کشاورزی طراحی شده و طبق سنوات گذشته نیز خرید تضمینی گندم تا پایان سال ۸۴ با عاملیت بانک کشاورزی انجام می شد.

به گفته وی، امسال برداشت گندم در استان های گرمسیر کشور از روزهای پایانی سال ۹۳ آغاز و پیش بینی می شود با ورود استان های سردسیر تا اوایل مهر ماه برداشت و خرید گندم ادامه داشته باشد.

وی افزود: سال گذشته نزدیک به ۷ میلیون تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان کشور خریداری شده بود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.