• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0

خرید تضمینی گندم به مرز ۲ میلیون تن رسید

  • کد خبر : 9732
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
خرید تضمینی گندم به مرز ۲ میلیون تن رسید

عضو هیأت مدیره و سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و ۹۵۶هزار و ۹۱۱ تن گندم از ۱۹ استان کشور خریداری شده است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، حشمت الله نظری، افزود: این میزان گندم به مبلغ ۲۲ هزار و […]

ZERAAT_3عضو هیأت مدیره و سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و ۹۵۶هزار و ۹۱۱ تن گندم از ۱۹ استان کشور خریداری شده است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، حشمت الله نظری، افزود: این میزان گندم به مبلغ ۲۲ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال خریداری شده اما تاکنون ۱۹ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال آن به صورت آنلاین به حساب گندمکاران واریز شده است.

وی تصریح کرد: مجموع گندم خریداری شده در قالب ۳۱۹ هزار و ۴۳ محموله توسط ۵۰۴ مرکز فعال خرید تحویل گرفته شده است.

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی گفت: گندم خریداری شده مربوط به استان های اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، هرمزگان، مازندران و یزد است.

نظری افزود: استان های خوزستان با ۹۲۶ هزار و ۳۹۵ تن، استان فارس با ۲۳۷ هزار و ۹۴۱تن و استان گلستان با ۲۹۳هزار و ۸۰۱ تن رتبه اول تا سوم تولید گندم را تاکنون به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: پول گندمکاران کشور از منابع بانک کشاورزی به صورت آنلاین و توسط سامانه ویژه خرید تضمینی گندم این بانک پرداخت می شود.

به گفته وی، سامانه ویژه خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی برای سرعت بخشیدن به عملیات خرید و واریز پول به حساب کشاورزان توسط بانک کشاورزی طراحی شده و طبق سنوات گذشته نیز خرید تضمینی گندم تا پایان سال ۸۴ با عاملیت بانک کشاورزی انجام می شد.

وی افزود: طبق مصوبه دولت امسال قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی(گندم نان) ۱۱۵۵ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم با قیمت ۱۱۸۸ تومان با افت مفید ۴ درصد و افت غیرمفید ۲ درصد خریداری می شود.

طبق برآوردهای وزارت جهادکشاورزی پیش بینی می شود امسال حدود ۱۱ میلیون تن گندم در کشور تولید و حدود ۸ میلیون تن آن توسط دولت خریداری شود، این درحالیست که سال گذشته حدود ۷ میلیون تن آن از کشاورزان ۳۱ استان کشور خریداری شده بود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.