• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

حل بسیاری از مشکلات کشاورزی مشروط به تزریق تکنولوژی‌های جدید

  • کد خبر : 7258
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۴۶
حل بسیاری از مشکلات کشاورزی مشروط به تزریق تکنولوژی‌های جدید

یک عضو جامعه دامپزشکی ایران گفت: مشکلات زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد که به طور قطع، تزریق تکنولوژی‌های جدید به پیکره کشاورزی، بخشی از مشکلات و معضلات را برطرف خواهد کرد. حمیدرضا قلمکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در اصفهان، با بیان اینکه برای پیشرفت نیاز است الگوهای موفق جهانی بومی سازی شوند، اظهار […]

keshavarzi_3یک عضو جامعه دامپزشکی ایران گفت: مشکلات زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد که به طور قطع، تزریق تکنولوژی‌های جدید به پیکره کشاورزی، بخشی از مشکلات و معضلات را برطرف خواهد کرد.

حمیدرضا قلمکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در اصفهان، با بیان اینکه برای پیشرفت نیاز است الگوهای موفق جهانی بومی سازی شوند، اظهار کرد: باید دروازه‌های کشور گشوده شود تا اقتصاد ملی به اقتصاد بین المللی پیوند بخورد. پس از بومی سازی الگوهای موفق جهانی باید برای پیاده سازی فرآیند‌ها از متخصصان تراز اول استفاده شود و برای ورود به عرصه‌های جدید باید نظر خبرگان و مشاوران برتر در آن فرآیند و آشنا با حوزه مورد نظر گرفته شود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به آینده ادامه داد: با همین روش توانسته‌ایم مدل های موفق تولید و تجارت را در سطح ملی و بین المللی پیاده کنیم و مطمئنا در آینده اتفاقات خوبی برایمان رقم خواهد خورد.

قلمکاری با بیان اینکه رتبه‌های اول تا سوم کشور در تولید بسیای از محصولات دامی و کشاورزی به اصفهان تعلق دارد، اضافه کرد: استان اصفهان ظرفیت‌های بسیاری دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود. هرگاه اصفهان پویا و قدرتمند باشد این قدرت به تمامی کشور انتقال داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید فارغ از هرگونه تفکر سیاسی، در جهت پیاده سازی تفکرات اقتصادی و کارآفرینی گام برداشت تا در نهایت شاهد ایجاد ساختار تشکیلاتی منسجم و بهبود رونق اقتصادی، به منظور توسعه پایدار شهر و کشور باشیم.

قلمکاری با بیان اینکه صنعت کشاورزی صنعت مادر است، تصریح کرد: این صنعت در استان و کشور با مشکلاتی همچون پایین بودن بهره وری، فرسوده‌ بودن ماشین آلات، ناهماهنگی‌های کلان و بخشی و ناهماهنگی در بازار و نهاده روبرو است.

وی اظهار کرد: در بخش بذرهای اصلاح شده زمینه فعالیت بسیار زیاد است. باید این نوع بذرها در کشور تولید شوند که خوشبختانه گام‌های مناسبی برای تولید بذرهای اصلاح شده در کشور برداشته شده است.

این عضو انجمن تولیدکنندگان خوراک دام و طیور ایران با تاکید بر اینکه باید جایگاه بخش خصوصی تقویت شود، گفت: با ایجاد ثبات اقتصادی می‌توان راه را برای فعالیت فعالان اقتصادی گشود و سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی و اشتغالزایی تشویق کرد.

قلمکاری افزود: امیدواریم پارلمان بخش خصوصی بتواند در بهبود فضای کسب و کار و تعامل با دست‌اندرکاران بخش کشاورزی موفق‌تر عمل کند.

وی به راه‌های توانمندسازی اقتصاد استان اصفهان اشاره و تاکید کرد: توانمندسازی بخش خصوصی، ایجاد پیوند میان اقتصاد ملی و اقتصاد بین‌الملل و افزایش درآمد سرانه استانی به توانمندی اقتصاد استان اصفهان کمک زیادی خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=7258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.