• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4
حجتی:

حفظ پارک‌های جنگلی و منابع طبیعی اولویت جهادکشاورزی است

  • کد خبر : 24497
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
حفظ پارک‌های جنگلی و منابع طبیعی اولویت جهادکشاورزی است

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)، «محمود حجتی» روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای مدیریت بهره‌وری و نگهداری از پارک‌های جنگلی و توسعه فضای سبز در تهران افزود: امروز شهر تهران با وجود تمامی مشکلات، شرایط خوبی را می‌گذراند. وی تصریح کرد: دغدغه مشترک وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و شهرداری تهران […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)، «محمود حجتی» روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای مدیریت بهره‌وری و نگهداری از پارک‌های جنگلی و توسعه فضای سبز در تهران افزود: امروز شهر تهران با وجود تمامی مشکلات، شرایط خوبی را می‌گذراند.

وی تصریح کرد: دغدغه مشترک وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و شهرداری تهران حفظ اراضی طبیعی و فضای سبز  است و باید در حفاظت منابع طبیعی کوچکترین خدشه‌ای وارد نشود.

حجتی پیش بینی کرد: ورود شهرداری برای حفظ اراضی منابع طبیعی وضعیت را بهبود می‌بخشد و در گذشته ورود شهرداری به اراضی طبیعی در برخی مناطق بهبود ایجاد کرده بود و اتفاقاتی هم در این زمینه رخ داد، اما اکنون جای نگرانی نیست.

وی افزود: انتظار می رود تفاهم با شهرداری تهران در زمینه حفاظت پارک‌های جنگلی تهران الگویی باشد تا به دیگر استان‌های کشور تعمیم داده شود و وزارت جهاد کشاورزی در این تفاهم نامه به حفظ اراضی و منابع طبیعی می اندیشد و انتظاری دیگر ندارد.

وزیر جهادکشاورزی ضمن تاکید بر اینکه این بستر با ملاحظات قانونی انجام خواهد شد، درباره عملکرد این وزارتخانه در برخورد با تغییر کاربری و زمین خواری گفت: بر اساس قانون مسئولیت تغییر کاربری در خارج از طرح‌ها بر عهده سازمان امور اراضی کشور است.

وی اضافه کرد: تخلفات صورت گرفته سازمان امور اراضی  به مقام های قضایی منعکس و طرح شکایت می شود و با تشکیل پرونده این موارد پیگیری خواهد شد.

 وزیر جهاد کشاورزی از واگذاری، مدیریت، بهره برداری و نحوه در اختیار قراردادن اراضی پارک های جنگلی اطراف تهران به شهرداری خبرداد و افزود: میزان اراضی پارک جنگلی اطراف شهر تهران بیش از ۲۲ هزار هکتار است که طبق قانون قابل واگذاری نیستند، اما فضای سبز این اراضی باید حفظ شود .

به گفته وی، براساس این تفاهم نامه مدیریت، بهره برداری و نحوه قراردادن این اراضی در اختیار شهروندان از این پس توسط شهرداری تهران انجام می شود که انتظار می رود براساس این یادداشت تفاهم و  همکاری پیش بینی شده بتوانیم این امر را تا اخر به سرانجام برسانیم تا جنگل های دست کاشت و اراضی حفظ شوند.

حجتی با بیان اینکه تاکنون مدیریت پارک های جنگلی با منابع طبیعی بود تصریح کرد:  امروز  مدیریت نگهداری  و بهره برداری این پارک ها در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت و با حفظ مقررات قانونی و پیش بینی هایی که در این تفاهم نامه شده، شهرداری امور مربوطه را انجام می دهد.

 تعیین قیمت خرید تضمینی گندم برعهده شورای اقتصاد
وزیر جهاد کشاورزی درباره تعیین قیمت هرکیلو گرم گندم ۲ هزار و ۲۰۰ تومان توسط شورای اقتصاد و احتمال تغییر قیمت گفت: ملاک قانون برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم شورای اقتصاد است و دولت آن را ابلاغ می کند.

وی با بیان اینکه مصوبه دولت درباره قیمت خرید تضمینی گندم توسط سخنگوی دولت عنوان شده و این قیمت ملاک قانونی است، افزود: اعضای شورای اقتصاد مفصل درباره قیمت خرید تضمینی و پیش فرض نهاده های پایه در تولید محصولات راهبردی بحث کرده اند و نرخ این محصولات با ارز ۴۲۰۰ تومان محاسبه می شود./ ایرنا

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.