• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
1

حفظ بیش از ۲ هزار اصله درخت با سرشماری اینترنتی

  • کد خبر : 16840
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
حفظ بیش از ۲ هزار اصله درخت با سرشماری اینترنتی

دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان محیط زیست اعلام کرد: با سرشماری اینترنتی سال جاری، از انتشار حدود ۶۵ هزار تن دی اکسیدکربن جلوگیری و ۲ هزار و ۴۵۰ اصله درخت حفظ شد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از سازمان حفاظت محیط زیست، دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان محیط زیست […]

عکس تزئینی

دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان محیط زیست اعلام کرد: با سرشماری اینترنتی سال جاری، از انتشار حدود ۶۵ هزار تن دی اکسیدکربن جلوگیری و ۲ هزار و ۴۵۰ اصله درخت حفظ شد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از سازمان حفاظت محیط زیست، دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان محیط زیست همچنین اعلام کرد: علاوه بر این در سرشماری سال جاری که برای نخستین بار در کشور بخشی از آن به صورت اینترنتی انجام شد، در مصرف ۶۵٫۲ میلیون لیتر آب و ۶۵۲ هزار کیلو وات برق صرفه جویی شد.
سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن گامی ارزشمند به سوی توسعه پایدار و نیل به اهداف اقتصاد سبز است. طی دهه گذشته کشورهای توسعه یافته با فراهم کردن زیرساخت های ارتباطات الکترونیک اقداماتی از این دست را به صورت اینترنتی انجام داده اند.
به عنوان نمونه طبق اعلام مرکز آمار کانادا سرشماری الکترونیک (اینترنتی) بین ۳۵ تا ۴۰ درصد هزینه های سرشماری را کاهش داده است، همچنین در سال ۲۰۱۰ هزینه سرشماری هر خانوار آمریکایی ۷۳ دلار بوده که در سرشماری اینترنتی هزینه ها تا ۲۳ دلار کاهش پیدا کرده است.
در ایران، این اتفاق برای اولین بار در سال جاری رخ داده و برآوردها حاکی از آن ست که علاوه بر مزیت های تخصصی آن مانند سرعت جمع آوری، کیفیت، امنیت و تجزیه و تحلیل داده ها، صرفه جویی در وقت و حفظ حریم خصوصی
همچنین به کاهش مصرف سوخت­های فسیلی مایع و کاهش چشمگیر مصرف کاغذ و هزینه های چاپ منجر می شود.
برخی محاسبات با لحاظ آمارهای سرشماری و شاخص های موجود به شرح زیر است:
۳۳ میلیون برگ کاغذ برای ۱۱ میلیون خانواری که از طریق اینترنت به فراخوان سرشماری پاسخ مثبت داده اند، صرفه جویی شده است، این تعداد برگ کاغذ معادل ۱۶۵ هزار کیلوگرم کاغذ است، کاغذ پنجمین صنعت بزرگ مصرف کننده انرژی در دنیا است که نسبت به صنایع دیگر به ازای تولید یک تن محصول، آب بیشتری مصرف می کند و سطح بالایی از آلودگی آب و هوا را به وجود می آورد.
برای تولید هر تن کاغذ باید ۱۵ تا ۱۷ اصله درخت تنومند را قطع کرد که هر درخت به طور متوسط قادر است سالانه ۶ کیلوگرم دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل کند، برای تولید یک تن کاغذ ۴ هزار کیلو وات برق و ۴۰۰ هزار لیتر آب مصرف می شود.
همچنین برخی بررسی ها تخمین می زند که یک درخت می تواند به طور متوسط حدود ۲۰۰ کیلوگرم گرد و غبار را طی یک سال جذب کند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.