• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
0

حجتی: مسوولان فارس باید منابع آب استان را مدیریت کنند

  • کد خبر : 8413
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
حجتی: مسوولان فارس باید منابع آب استان را مدیریت کنند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مسوولان فارس باید منابع آب استان را به خوبی مدیریت کنند تا از ظرفیت های موجود بهره کافی ببرند. به گزارش ایرنا، محمود حجتی عصر چهارشنبه در بازدید از منابع آبی بند فهلیان ممسنی افزود: کشاورزی فارس از توانمندی های ویژه ای برخوردار است ولی با توجه به خشکسالی سال های […]

vazir_jahad_4وزیر جهاد کشاورزی گفت: مسوولان فارس باید منابع آب استان را به خوبی مدیریت کنند تا از ظرفیت های موجود بهره کافی ببرند.
به گزارش ایرنا، محمود حجتی عصر چهارشنبه در بازدید از منابع آبی بند فهلیان ممسنی افزود: کشاورزی فارس از توانمندی های ویژه ای برخوردار است ولی با توجه به خشکسالی سال های اخیر آسیب جدی دیده است.

وی اظهار کرد: مدیریت منابع آب استان و بهره گیری از ظرفیت دستگاه های ذیربط می تواند در به ثمر رسیدن طرح های نیمه تمام در این زمینه اثرگذار باشد.

وی گفت: خوشبختانه در بخش کشاورزی فارس بکارگیری سیستم های نوین آبیاری با کارآیی بالا جواب داده و بیشتر مزارع و باغات به روش های نوین آبیاری می شوند.

حجتی ادامه داد: جهاد کشاورزی تسهیلات قابل توجهی در بخش آبیاری در نظر گرفته که بهره برداران می توانند از آن برای اجرای سیستم های نوین آبیاری استفاده کنند.

وی گفت: کشاورزی در منطقه فارس باید با اجرای الگوی کشت مناسب، بهره گیری از مکانیزاسیون، مدیریت منابع آب و دانش نوین همراه شود تا تبدیل به سرمایه گذاری سود ده و اقتصاد پایدار شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی فارس در این بازدید اظهار کرد: در اعتبارات منابع آبی جهاد کشاورزی ۲۲ میلیارد ریال اعتبار برای دشت رزم – بند فهلیان برای احداث شبکه آبیاری در نظر گرفته شده است.

حمید زارع قنات نویی افزود: هم اکنون سه هزار هکتار شبکه آبیاری و کانال های اصلی و فرعی در این منطقه در حال اجراست.

وی بیان داشت: برای اجرای شبکه آبیاری در ۱۲ هزار از اراضی کشاورزی ممسنی مطالعات انجام شده و نیاز به تامین اعتبار دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه اعتبارات سازمان ها مرتبط با هزینه ها همخوانی ندارد و مجموعه اعتبار سازمان آب برای مجموع طرح های آبی استان ۲ میلیارد ریال است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.