• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
10

حجتی: تولید تراکتور سنگین آی تی ام ۱۵۰۰ نیاز کشور را تامین کرد

  • کد خبر : 7239
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
حجتی: تولید تراکتور سنگین آی تی ام ۱۵۰۰ نیاز کشور را تامین کرد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نیاز کشور به ۱۵۰ هزار دستگاه تراکتور سنگین با تولید تراکتور سنگین آی تی ام ۱۵۰۰ در تبریز تامین شد. محمود حجتی روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار خط تولید تراکتور سنگین در گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز افزود: ابتکار متخصصان ایرانی در تراکتورسازی تبریز بار دیگر شگفتی آفرید و کشور […]

MEKANIZASION_3وزیر جهاد کشاورزی گفت: نیاز کشور به ۱۵۰ هزار دستگاه تراکتور سنگین با تولید تراکتور سنگین آی تی ام ۱۵۰۰ در تبریز تامین شد.
محمود حجتی روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار خط تولید تراکتور سنگین در گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز افزود: ابتکار متخصصان ایرانی در تراکتورسازی تبریز بار دیگر شگفتی آفرید و کشور را از واردات این نوع تراکتور سنگین بی نیاز کرد.

وی گفت: خاک کشاورزی کشور روز به روز سفت تر می شود، اما تراکتور سنگین آی تی ام ۱۵۰۰ توانایی شخم عمیق را دارد و این ظرفیت به کشاورزان برای افزایش تولید کمک قابل توجهی می کند.

حجتی اظهار کرد: این محصول جدید در مقایسه با مشابه خارجی آن به مراتب بهتر و دارای مزیت بیشتری است و هزینه های تولید را کاهش می دهد.

وی همچنین افزود: در سال جاری ۱۴ هزار دنباله بر توسط کشاورزان خریداری شده است.
رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در ارتباط مستقیم ازطریق ویدیو کنفرانس گفت: ساخت تراکتورهای بومی افتخار بزرگی برای ایران است.

سردار محمدرضا نقدی افزود: این تراکتور سنگین درمدت حدود ۱۶ ماه طراحی و تولید شده که به نوعی نشانه تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در سه سال اخیر صادرکننده برتر کشور بوده و به ۳۰ کشور صادرات داشته است.

سردار نقدی اظهار کرد: تراکتورهای تولیدی در ایران قیمت و کیفیت مناسبی دارد که این قابلیت ها قدرت رقابت در دنیا و بازار تراکتور را فراهم کرده است.

رییس کمیسیون صنایع و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در چند روز گذشته افتخارات بزرگی در صنعت آذربایجان شرقی و تبریز کسب شده است.

رضا رحمانی افزود: افتتاح خط تولید تراکتور سنگین در تراکتورسازی تبریز، ساخت گیربکس ال ۹۰، تولید موتورهای پایه دیزل سواری در دیگر شرکت ها و واحدهای صنعتی تبریز از جمله این افتخارات است.

وی گفت: تولید وانت بار آریسان در دو روز گذشته تحول دیگری در صنعت استان به شمار می آید که این دستاوردهای اخیر صنعتی، جزو تکنولوژی های هایپک محصول می شود.

رحمانی همچنین بر حمایت مجلس از بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: دولت و مجلس باید پیگیری قانون بهبود فضای کسب و کار و خروج از رکود را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه صنایع تبدیلی و صنعت در پیشرفت کشور گفت: در واقع صنایع تبدیلی و معدنی دوبال اصلی صنعت در توسعه و پیشرفت هستند.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی ۹ شرکت اقماری (هفت شرکت در تبریز و دو شرکت در سنندج و ارومیه) و دو خط تولید در ونزوئلا و تاجیکستان دارد.

دراین مجموعه صنعتی علاوه بر تراکتور ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو تولید می شود.

تولید بیش از ۲۰۰ هزار بلوک سیلندر خودرو ۲۰۶ و ۳۰۰ هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته گری این گروه نشان از ظرفیت و قابلیت های این مجموعه دارد.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و ۷۲۴هزار و ۶۲۰ نفر جمعیت، از استان های بزرگ شمال غربی ایران محسوب می شود و کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال ۹۰، یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۴ نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=7239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.