• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
2

جهانگیری: وزارت جهاد کشاورزی به خط قرمز منابع پایدار کشور توجه کند

  • کد خبر : 14342
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
جهانگیری: وزارت جهاد کشاورزی به خط قرمز منابع پایدار کشور توجه کند

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه کشاورزی و توسعه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: نباید اجازه دهیم منابع پایدار کشور از جمله آب و خاک به خطر بیفتد بنابراین لازم است وزارت جهاد کشاورزی در کنار توسعه کشاورزی، به خطوط قرمز که همان منابع پایه است توجه کند. به گزارش پایگاه […]

jahangiri_dolat_moavenreisjomhoorمعاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه کشاورزی و توسعه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: نباید اجازه دهیم منابع پایدار کشور از جمله آب و خاک به خطر بیفتد بنابراین لازم است وزارت جهاد کشاورزی در کنار توسعه کشاورزی، به خطوط قرمز که همان منابع پایه است توجه کند.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از  ایرنا، اسحاق جهانگیری در نشست معاونان و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی در محل این وزارتخانه بیان کرد و افزود: ایران با یک تمدن چند هزار ساله نباید اجازه دهد با مشکل آب رو به رو شود؛ باید با اقدامات و تمهیدات لازم جلوی هرگونه تهدید از ناحیه آب گرفته شود.

** بخش کشاورزی رشد اقتصادی کشور را مثبت کرد
وی همچنین به روند رشد اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های ما ادامه روند مثبت رشد اقتصادی کشور است؛ تلاش داریم به دنبال رشد اقتصادی مثبت در سال گذشته، این روند را امسال نیز با وجود شرایط غیرقابل پیش بینی کاهش درآمدهای نفتی ناشی از افت قیمت نفت، حفظ کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه شاخص های عملکردی وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم بسیار مثبت و امیدوارکننده است گفت: رشد اقتصادی بخش کشاورزی در دو سال گذشته نسبت به سایر بخش ها مثبت بوده است.
جهانگیری با بیان این که بخش کشاورزی روند رو به رشدی را نسبت به سایر بخش های اقتصادی کشور دنبال کرده است، افزود: در ۶ ماه نخست امسال بخش کشاورزی بار رشد اقتصادی سایر بخش ها را متحمل شده تا کمک کند رشد اقتصادی روند مثبتی داشته باشد.
وی اضافه کرد: انتظار می رود در پایان امسال و سال آینده نیز رشد اقتصادی روند مطلوبی را طی کند؛ هرچند کشور نیازمند کارهای اساسی و جدی در این بخش است.
معاون اول رئیس جمهوری درباره اقتصاد مقاومتی نیز گفت: اقتصاد مقاومتی تنها برای شرایط تحریم نیست بلکه مجموعه ای از سیاست هایی است که می تواند اقتصاد کشور را در شرایط مختلف خوب پیش ببرد و تضمین کننده رشد اقتصاد و پایداری مستمر آن باشد.
جهانگیری با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی یکی از دستگاه هایی است که در اقتصاد مقاومتی سهم دارد، افزود: انتظار ما از معاونان و مدیران این وزارتخانه آن است که در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در این بخش کمک کند.
وی گفت: رسالت ما این است که اقتصاد کشور را روی ریل اصلی خود قرار دهیم و آن را از مسیری که به انحراف رفته بازگردانیم تا بتوانیم سیاست های نادرست را جبران کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: به محض اینکه یک محصول در بخش کشاورزی افزایش قیمت پیدا می کند تصور همه بر این است که در این بخش خوب کار نشده در حالی که بخش کشاورزی دارای گستردگی مسئولیت و بخش های متعدد است.

** ضرورت توجه جدی وزارتخانه های کشاورزی و نیرو به بحران آب
وی، یکی از مهمترین دغدغه های دولت را موضوع آب برشمرد و گفت: یکی از بحران های آینده موضوع آب است؛ اگرچه این موضوع به نوعی با محیط زیست ارتباط دارد اما به طور مستقیم یا غیرمستقیم به وزارت جهاد کشاورزی نیز مرتبط می شود.
جهانگیری افزود: در همین راستا هماهنگی بین سیاست های وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد که این یک ضرورت جدی است زیرا حجم آب تجدیدناپذیری که ما استفاده می کنیم ممکن است آینده کشور را با خطرهایی مواجه سازد.
وی تاکید کرد: برای میزان آبی که هم اکنون از منابع زیرزمینی کشور برداشت می شود باید تدابیری اندیشیده شود.
جهانگیری با بیان اینکه دولت عمق مساله درباره وضعیت کنونی منابع آبی را به خوبی درک کرده است، افزود: معتقدیم وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی باید به این مساله به خوبی بپردازند.

** ضرورت بکارگیری فناوری های جدید
وی از دیگر مسائل مهم در بخش کشاورزی را به کارگیری فناوری های جدید عنوان کرد و گفت: قبول داریم در بخش کشاورزی بیش از چهار میلیون بهره بردار وجود دارد که آنان باید آموزش ببینند؛ باید این را در نظر گرفت که آموزش به کشاورزان کار سختی است اما نمی توان نسبت به استفاده از تکنولوژی های نوین بی توجه بود.
وی یکی دیگر از موضوع های مورد توجه بخش کشاورزی را افزایش بهره وری نام برد و اضافه کرد: این موضوع در وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی بارها بیان شده که البته این وزارتخانه برای همه بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی از جمله بهره وری، طرح های خوبی ارائه داده است که امیدواریم به نتایج مطلوب برسد.

** انتظار نفت پایین تر از ۶۰ دلار را نداشتیم
وی در ادامه به نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز اشاره کرد و گفت: تصور می کردیم درآمد نفت کاهش یابد اما فکر نمی کردیم قیمت نفت از ۶۰ دلار پایین تر بیاید؛ این در حالی است که هم اکنون قیمت نفت به ۳۰ دلار رسیده و برخی پیش بینی می کنند پایین تر نیز بیاید.
معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه کاهش درآمدهای نفتی می تواند به وضعیت اقتصاد آسیب جدی وارد کند، افزود: اقتصادی که براساس نفت ۱۰۰ دلاری تنظیم می شد با کاهش نرخ آن به ۳۰ دلار می تواند دولت را در هزینه های جاری دچار کمبود و مشکل کند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.