• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

جهانگیری: باید سیستم آبیاری نوین در ایران اجرا شود

  • کد خبر : 8601
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
جهانگیری: باید سیستم آبیاری نوین در ایران اجرا شود

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: برای حل مشکلات کلیدی کشور باید همزبان شویم . به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری بعدازظهر دوشنبه پس از افتتاح و بازدید طرح های آبی خراسان رضوی در مراسم افتتاح سد مخزنی بار که در نیشابور برگزار شد […]

jahangiri_dolat_moavenreisjomhoorمعاون اول رییس جمهوری با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: برای حل مشکلات کلیدی کشور باید همزبان شویم .
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری بعدازظهر دوشنبه پس از افتتاح و بازدید طرح های آبی خراسان رضوی در مراسم افتتاح سد مخزنی بار که در نیشابور برگزار شد افزود: محور سفر امروز به خراسان رضوی پروژه های آبی است چرا که اصلی ترین مساله کشور در مقطع فعلی به ویژه در خراسان رضوی، آب است.

وی با بیان اینکه منابع آبی کشور با مشکل رو به رو است تصریح کرد: مدیریت تامین منابع آب اهمیت بسیاری دارد. آب یکی از محوری ترین برنامه های دولت تدبیر و امید است؛ به همین سبب پروژه های متعددی در وزارت نیرو در دست اجرا است.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: ما باید علاوه بر برنامه ریزی برای انتقال آب از کشورهای همسایه، باید به انتقال آب از دریای عمان، خلیج فارس و همچنین دریای خزر به منطقه مرکزی ایران هم تکیه کنیم.

وی با اشاره به تمرکز بر آب های مرزی اظهار داشت: ما امسال باید حداقل سه و نیم میلیارد دلار در زمینه طرح های آبی هزینه کنیم.

جهانگیری مدیریت مصرف آب را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: آیا این شیوه مصرف آب در بخش کشاورزی در کشور کم آبی همچون ایران صحیح است.

وی با اشاره به طرح های خوبی که در وزارت جهاد کشاورزی تهیه شده گفت: باید حتما سیستم آبیاری سنتی در ایران به آبیاری نوین و تحت فشار تغییر کند تا صرفه جویی انجام شود.

وی ادامه داد: باید همچنین پسآب ها نیز به چرخه سیستم تولید کشور باز گردد.

جهانگیری اضافه کرد: میزان سرانه مصرف آب در ایران از بسیاری از کشورها بیشتر است و باید مردم تشویق به صرفه جویی شوند.

وی با یادآوری این نکته که بخشی از مردم بسیار پرمصرف هستند گفت: ما در دولت فکر کردیم اگر کسی در مصرف آب رعایت نمی کند، روش های جدیدی به کار گرفته شود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه ۷۳ درصد مردم مصرف کنندگان زیر ۲۰ متر مکعب آب هستند افزود: هفت درصد مردم بالای ۴۰ متر مکعب آب مصرف می کنند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.