• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
رئیس جهاد کشاورزی

جهاد کشاورزی فارس با ۸۴ هزار نفر روز آموزش؛ برتر کشوری

  • کد خبر : 35031
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۴۰
جهاد کشاورزی فارس با ۸۴ هزار نفر روز آموزش؛ برتر کشوری
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مديريت هماهنگي ترويج كشاورزي اين سازمان رتبه يك كشور را در سال 1401 كسب کرده است، گفت: در سال مورد ارزیابی این سازمان 2134 فعاليت آموزشي ترويجي به مقدار 84 هزار نفر روز آموزش بهره بردارن در بخش هاي مختلف كشاورزي اجرا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ مجتبی دهقان پور در تشریح فعالیت های آموزشی ترویجی و توانمند سازی امتیاز آور این سازمان در طول سال گذشته تصریح کرد: اجرای ۴۰۵ دوره مهارتی کوتاه مدت به میزان ۴۰ هزار نفر روز برای ۷ هزار و ۵۱۶ نفر از بهره برداران بخش کشاورزی همراه با صدور گواهینامه مهارت از شاخصه های کسب رتبه برتری بود.
این مقام مسئول با اذعان به اینکه انتخاب ۲۸۳ نفر نمونه بخش کشاورزی درسطح ۳۷ شهرستان استان فارس و انتخاب و معرفی ۷۴ نفر از برترین های بخش کشاورزی در سطح استان و هفت نمونه در سطح ملی یکی دیگر از فعالیت های ارزیابی شده بوده است، افزود: این برنامه یکی از مهم ترین برنامه های حوزه ترویج به شمار می آید.
دهقان پور؛ به توانمندسازی زنان روستایی با اجرای ۲۵۵ سایت بهبود تغذیه سالم و باغچه های سلامت خانگی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزاری دوره های توانمندسازی امور زنان روستایی و عشایری جمعا به میزان بیش از ۲۸ هزار نفر روز نیز به عنوان بخشی دیگر از ملاک های مورد بررسی اشاره کرد.
او به تولید و پخش ۴۵ برنامه تلویزیونی سلام کشاورز از شبکه استانی فارس به مدت ۱۳۵۰ دقیقه پخش و باز پخش، تولید ۶ فیلم کوتاه ترویجی به مدت ۲۵ دقیقه و انتشار در شبکه های اجتماعی، ارسال پیامک های ترویجی به ۱۰۰ هزار نفر از بهره برداران و تجهیز، تعمیر و نوسازی مراکز جهاد کشاورزی در سطح استان از اعتبارات استانی به تعداد ۷۳ مرکز و از اعتبارات نفت و گاز به تعداد ۱۶ مرکز نیز پرداخت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه به منظور افزایش نفوذ دانش در عرصه های بخش کشاورزی این استان، طرح دانش بنیان کردن کشاورزی از مهر ماه سال ۱۴۰۱با حضور تمامی ذی نقشان بخش کشاورزی به اجرا در آمده است، افزود: با اجرای این طرح، برنامه محوری تعاملی در فعالیت های آموزشی ترویجی در دستور کار قرار گرفت که نقش بسزایی در شکوفایی بخش کشاورزی بر عهده دارد.
دهقان پور به ساماندهی تیم های چند رشته ای محققان برای تسریع تبادل دانش در مناطق نسبتا همگن اقلیمی استان فارس که از الگوی کشت نزدیک به هم برخوردار هستند نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام تعامل بین مروج و محقق را در سال گذشته بهبود بخشید.
وی می افزاید: از سوی دیگر هم افزایی بخش خصوصی، شرکت های دانش بنیان، تشکل ها، تیم های کارشناسان خبره و محققین موضوعی به جریان نفوذ دانش و حل مسئله و بهبود بخشی به شرایط موجود، کمک شایانی کرده است.
او ضمن عرض تبریک به کشاورزان و تولیدکنندگان خردمند بخش کشاورزی استان فارس که با شرکت در فعالیت های ترویجی در مسیر تبادل دانش و پیشرفت و توسعه کشاوزری گام بر می دارند، افزود: می بایست از زحمات مروجان، کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی که با توکل به خداوند بزرگ در حفظ امنیت غذایی و خودکفایی می کوشند، تقدیر و تشکر کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=35031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.