• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

جنگل کاری در ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی کشور در دست اجراست

  • کد خبر : 3604
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰

مشاور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و رییس مرکز جنگل های خارج از شمال از آغاز طرح جنگل کاری در ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی کشور خبر داد. ‘رضا احمدی’ روز یکشنبه در حاشیه بررسی طرح جنگل کاری اقتصادی در استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این […]

مشاور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و رییس مرکز جنگل های خارج از شمال از آغاز طرح جنگل کاری در ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی کشور خبر داد.

‘رضا احمدی’ روز یکشنبه در حاشیه بررسی طرح جنگل کاری اقتصادی در استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این طرح که عملیات آن در نقاط مختلف کشور شروع شده یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در سال آینده جنگل کاری در سطح ۲۰۰ هزار هکتار اجرا می شود ،افزود: در برنامه ششم توسعه در نظر است سالانه ۵۰۰ هزار هکتار طرح جنگل کاری با مشارکت مردم، تشکل ها و جوامع محلی در کشور اجرایی شود.

احمدی، تامین نهاده ها را در این برنامه از وظایف ادارات منابع طبیعی دانست و گفت: کار حفاظت، بهره برداری و … بر عهده مردم و تشکل های مردمی است.

وی با اشاره به بازدید خود از استان سمنان گفت: طرح جنگل کاری اقتصادی در استان سمنان در این برنامه مورد بررسی قرار گرفت و عرصه های تعیین شده در این طرح بازدید شد.

وی با بیان اینکه عرصه و زمینه در استان سمنان فراهم است گفت: در سال ۹۳ طرح جنگل کاری اقتصادی دو هزار هکتار عرصه با کمک مردم، جوامع محلی و تشکل های مختلف از جمله بسیج اجرا می شود.

رییس مرکز جنگل های خارج از شمال با بیان اینکه این طرح در عرصه های فاقد پوشش و کم پوشش و اراضی مستعد بیابانی شدن اجرا می شود گفت: اجرای این طرح در حفاظت از منابع آب و خاک، تغذیه سفره های زیرزمینی و جلوگیری از توسعه بیابان بسیار موثر است.

احمدی روز یکشنبه به اتفاق ‘سیدحسن میرعماد’ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از عرصه های پیش بینی شده برای اجرای طرح جنگل کاری اقتصادی بازدید کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.