• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

جلوگیری از عرضه کود و سم تقلبی/ با کیفیت بودن ۹۰ درصد سموم وارداتی

  • کد خبر : 4851
  • ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷

سم، کود و دیگر نهاده‌های تولید مانند بذر، همواره از مشکلات کشاورزان و دلایل آن‌ها برای پایین بودن عملکرد تولید است چرا که نه تنها محصولات تولید شده و وارداتی از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، بلکه بعضا در بازار برخی محصولات تقلبی در قالب برندهای معتبر بسته‌بندی و عرضه می‌شوند. که البته واردکنندگان این محصولات […]

سم، کود و دیگر نهاده‌های تولید مانند بذر، همواره از مشکلات کشاورزان و دلایل آن‌ها برای پایین بودن عملکرد تولید است چرا که نه تنها محصولات تولید شده و وارداتی از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، بلکه بعضا در بازار برخی محصولات تقلبی در قالب برندهای معتبر بسته‌بندی و عرضه می‌شوند.

که البته واردکنندگان این محصولات معتقدند بیش از ۹۰ درصد از محموله های کود و سمی که آن ها وارد می کنند از استانداردهای بالایی برخوردار است و دولت برای ارتقا کیفی این محصولات باید اجازه واردات سموم نسل جدید را بدهد.

سیدمهدی حسینی رییس انجمن واردکنندگان سم و کود در این باره به خبرنگار ایسنا می‌گوید جلوگیری از قاچاق و عرضه کود و سم تقلبی در قالب برندهای معتبر در بازار، اجازه ورود سموم نسل جدید از سوی مسوولان برای بالا رفتن کیفیت تولیدات کشاورزی و افزایش نظارت بر تولید و واردات این محصولات از جمله مسائلی است که وزارت جهادکشاورزی و دیگر نهادهای نظارتی دولتی باید به آن توجه کنند.

وی افزود: هر سم و کودی که در کشور تولید یا وارد می شود، تحت نظارت سازمان‌ها و دستگاه های نظارتی مانند سازمان حفظ نباتات،‌ موسسه تحقیقات خاک و آب، سازمان استاندارد و غیره قرار دارد که بنابراین کیفیت آن ها عمدتا مطلوب است.

رییس انجمن واردکنندگان سم و کود اعلام کرد: واردات بذری که از طریق انجمن واردکنندگان به کشور وارد می شود عمدتا جزو بذرهای اصلاح شده سبزی و صیفی است که از بهترین برندهای دنیا خریداری شده است. از سوی دیگر نیز می توان به جرأت ادعا کرد که ۹۰ درصد سم وارد شده به کشور با کیفیت بالاست و کودهایی که توسط بخش خصوصی وارد می شوند نیز این ویژگی را دارند.

حسینی گفت: گرچه در برخی موارد کود و سم‌های عرضه شده در بازار، کیفیت نه چندان مطلوبی ندارند اما باید دستگاه‌های نظارتی با تقویت خود از طریق اعتباراتی از محل یارانه کود و سم نظارت خود را بر بازار کود و سم و دیگر نهاده‌های تولید افزایش دهند. از سوی دیگر نیز دولت و مسئولان دستگاه های نظارتی مانند سازمان حفظ نباتات اجازه واردات سموم نسل جدیدی که پنتت آن‌ها به ثبت رسیده است، را بدهند تا بتوانیم کشاورزی ایران را متحول کنیم.

رییس انجمن واردکنندگان سم و کود اظهارکرد: بعضا حتی در نمایشگاه‌های بین اللمللی عرضه کود و سم که در داخل کشور برگزار می شود کود و سم های تقلبی و بی کیفیت و با بسته بندی برندهای معتبر عرضه می شود که مسئولان دستگاه‌های نظارتی باید جلوی این کار را بگیرند اما در نمایشگاهی که بیست و سوم تا بیست و ششم دی ماه امسال در بوستان گفت‌وگو با عنوان نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی ایران برگزار می شود تولیدکنندگان و واردکنندگان کود و بذر واقعی ایران حضور دارند و جلوی شرکت عرضه کنندگان متخلف را گرفته‌ایم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.