• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
7

جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی عزم ملی می‌خواهد

  • کد خبر : 24977
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی عزم ملی می‌خواهد

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور گفت که جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی به عزم ملی و مداخله همه دستگاه‌های مرتبط و مردم احتیاج دارد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار یگان حفاظت امور اراضی استان گلستان در گرگان همچنین خواستار […]

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور گفت که جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی به عزم ملی و مداخله همه دستگاه‌های مرتبط و مردم احتیاج دارد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار یگان حفاظت امور اراضی استان گلستان در گرگان همچنین خواستار حمایت بیشتر دستگاه قضایی شد و گفت: از زمان راه اندازی این یگان در کمتر از یک سال قبل تاکنون ۱۰۰ هزار فقره پرونده در مراجع قضایی پیگیری شد.

وی همکاری بنگاه های ملکی روستایی، پلیس امنیت اقتصادی، استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران، ادارات خدمات رسان برق، گاز و آب، هم افزایی یگان های حفاظت راه و شهرسازی، منابع طبیعی و محیط زیست و امور اراضی را از جمله عوامل ممانعت از تغییر کاربری زمین های کشاورزی اعلام کرد.

مشاور انتظامی رییس سازمان امور اراضی کشور هم در این جلسه گفت که همه ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور در معرض تهدید تغییر کاربری هستند.

نقی ایروانی به ارزش زمین کشاورزی در گلستان اشاره کرد و گفت: اقتصاد این استان بر پایه کشاورزی استوار بوده و زمین های کشاورزی مستعدی دارد که باید با اقدامات پیشگیرانه مانع تغییر کاربری آن ها شد.

دادستان گرگان نیز بر اهمیت حفظ خاک در ایجاد امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: تشکیل یگان حفاظت امور اراضی می تواند نقش موثری در حفظ و حراست از زمین های کشاورزی و پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز داشته باشد.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: درآمد ساکنان این استان بیشتر از طریق فعالیت کشاورزی بوده و سرمایه گذاری برای پیشگیری از تغییر کاربری زمین های زراعی آن بسیار مهم است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان هم در این جلسه به ارزش زمین های کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در این استان بیش از ۶۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که سازمان جهادکشاورزی گلستان آمادگی دارد تا امکانات و نیروهای خود را برای تقویت فعالیت و اثر بخشی یگان حفاظت امور اراضی استان به کارگیری کند.

مختار مهاجر همچنین ایجاد معادن شن و ماسه در زمین های کشاورزی را آفت کشاورزی استان دانست و خواستار برخورد قانونی با تغییر دهندگان کاربری اراضی زراعی استان شد.

 در این مراسم سرهنگ محمد صالح خلیلی به عنوان فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی گلستان معرفی شد.

گلستان واقع در شمال کشور، هفدهمین استان کشور بعد از مازندران است که یگان حفاظت امور اراضی در آن آغاز به کار کرده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.