• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

تک درنای سیبری به تالاب فریدونکنار مازندران رسید

  • کد خبر : 16865
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
تک درنای سیبری به تالاب فریدونکنار مازندران رسید

تک درنای سیبری برای هشتمین بار با طی مسافت چهار هزار کیلومتری صبح چهارشنبه در تالاب فریدونکنار مازندران دیده شد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، ورود تک درنای سیبری به تالاب فریدونکنار به پیش بینی ها مبنی بر احتمال انقراض این گونه مهم از پرندگان زمستان گذران میهمان این خطه شمال […]

تک درنای سیبری برای هشتمین بار با طی مسافت چهار هزار کیلومتری صبح چهارشنبه در تالاب فریدونکنار مازندران دیده شد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، ورود تک درنای سیبری به تالاب فریدونکنار به پیش بینی ها مبنی بر احتمال انقراض این گونه مهم از پرندگان زمستان گذران میهمان این خطه شمال کشور پایان داد.
درنای سیبری یکی از ۱۵۰ گونه از پرندگان زمستان گذرانی است که همه ساله اوایل مهرماه تا آذرماه خود را به تالاب های بین المللی و آبگیرهای مازندران می رساند و اواخر زمستان نیز این استان را به مقصد اصلی خود در سیبری ترک می کند.
امید تک درنای سیبری، تنها پرنده درحال انقراض از پرندگان مهاجر زمستان گذران سال های زیادی را بدون همسر به این استان می آید و براساس تفاهم نامه بین المللی تمام کشورها مجاب شدند تا سایت تالابی خود را برای زندگی این گونه نادر آماده سازی کنند.
درمازندران چندسالی است که انجمن های حمایت و استقبال از درنای سیبری تشکیل شده وتالاب و آبگیرها را برای اقامت این پرنده در حال انقراض و درامان ماندن از شکارچیان مهیا می کنند.
رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گفت که طبق پیش بینی ها امید تک درنای سیبری صبح امروز به سلامت وارد آبگیر اوجا کیله شهرستان فریدونکنار درغرب مازندران شد.
کوروس ربیعی افزود: امید تنها درنای سیبری باقی مانده از این گونه در حال انقراض از پرندگان زمستان گذران است که برای هشتمین سال پیاپی به صورت انفرادی به این استان سفر می کند.
وی اضافه کرد: از چند روز گذشته پیش بینی برای ورود درنای سیبری به فریدونکنار با وجود برخی بدبینی ها مبنی برانقراض آن وجود داشت که خوشبختانه این برآورد درست بود و این پرنده بار دیگر به این خطه شمال کشور رسید.
همه ساله از اوایل مهرماه تا اوایل آذرماه ۱۵۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران با جمعیت یک میلیون بال به تالاب های بین المللی میانکاله، فریدونکنار و محمود آباد و افزون بر ۸۰۰ آببندان و آبگیر مازندران سفر می کنند.
این پرندگان تا اواخر فصل زمستان در این استان سکونت دارند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.