• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
7
مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس:

تولید ۱۰۰ گونه ماهی زینتی در فارس

  • کد خبر : 24800
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
تولید ۱۰۰ گونه ماهی زینتی در فارس

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در این استان سالانه بیش از یک صد گونه انواع ماهی‌های زینتی تخم گذار و بچه زا تولید و به بازار عرضه می‌شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی با بیان در […]

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در این استان سالانه بیش از یک صد گونه انواع ماهی‌های زینتی تخم گذار و بچه زا تولید و به بازار عرضه می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی با بیان در حال حاضر ۲۴  مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان فارس فعالیت دارند، افزود: در این مراکز سالانه ۱۲ میلیون قطعه ماهی زینتی شامل حدود سه میلیون قطعه ماهی زنده‌زا و ۹ میلیون قطعه تخم‌گذارتولید می‌شود.
وی تصریح کرد: ۵۰ درصد ماهیان زینتی استان در شیراز و ۵۰ درصد در قالب کارگاه‌های مستقل بزرگ و کوچک در شهرستان‌های فسا، داراب، مرودشت، سپیدان و فیروزآباد پرورش داده می‌شود.
به گفته فلاحی استان‌های تهران، اصفهان، یزد، بندرعباس، بوشهر و کرمان خریدار ماهیان زینتی تولیدی استان فارس هستند.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه پرورش ماهیان زینتی از دیرباز به دلیل سهولت، تنوع گونه و مصرف کمترین مقدار آب در بین سیستم‌های پرورشی حائز اهمیت بوده است، افزود: تولید ۲۰ میلیون قطعه ماهی زینتی رویکرد این مدیریت برای سال ۱۴۰۵ است.
تجارت ماهیان زینتی میلیاردها دلار در سال درآمد نصیب کشورهای تولیدکننده می‌کند و این امر علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور و ایجاد اشتغال به‌ویژه جهت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، کمک بسزایی در ایجاد درآمد برای خانوارها دارد.
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.