• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

تولید گندم کشور به ۱۱ میلیون تن می رسد

  • کد خبر : 9723
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
تولید گندم کشور به ۱۱ میلیون تن می رسد

مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۱۱میلیون تن محصول گندم در کشور برداشت شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، اسمعیل اسفندیارپور روز سه شنبه در بازدید از مزارع گندم آغچه کهل و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم شهرستان مراغه افزود: […]

ZERAATمشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۱۱میلیون تن محصول گندم در کشور برداشت شود.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، اسمعیل اسفندیارپور روز سه شنبه در بازدید از مزارع گندم آغچه کهل و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم شهرستان مراغه افزود: در سال زراعی جاری شش میلیون و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشور زیر کشت گندم رفته است.

وی اظهار کرد: هم اکنون کار برداشت این محصول در بیش از ۱۸ استان کشور آغاز شده و وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد حدود هفت میلیون تن محصول گندم کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری کند.

اسفندیارپور، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال خودکفا کردن کشور در تولید محصول گندم است و در این راستا برنامه های مختلفی از جمله انتقال یافته های تحقیقاتی محققان به مزارع کشاورزان، ارتقای مکانیزاسیون برداشت محصول، آبیاری مزارع آبی و رعایت الگوی کشت اجرا می کند.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی به همراه مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در جریان سفر به آذربایجان شرقی از مزارع زیر کشت گندم و مراکز جهاد کشاورزی شهرهای اسکو، ایلخچی، بناب، مراغه، چاراویماق و هشترود دیدن کردند.

مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور مستقر در مراغه از سال ۱۳۷۱ در پنج ایستگاه اصلی و ۹ ایستگاه فرعی در مناطق مختلف اگروکلیمایی، سردسیری، گرمسیری، نیمه سردسیری و معتدل دیم کشور فعالیت تحقیقاتی انجام می دهد.

در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مراغه شامل ۳۳ هزار هکتار مزارع دیم و دو هزار هکتار مزارع آبی زیر کشت گندم رفته است.

براساس بررسی های انجام شده در سال زراعی گذشته به طور میانگین از هر هکتار اراضی آبی این شهرستان پنج هزار و ۴۰۰ کیلوگرم، اراضی نیمه آبی دو هزار و ۹۰۰ کیلوگرم و اراضی دیم یک هزار و ۳۴ کیلوگرم محصول تولید شده است.

شهرستان مراغه با بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.