• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

تولیدات دیم کشور با کمک دو سازمان بین المللی ۲۵ درصد افزایش می یابد

  • کد خبر : 16267
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
تولیدات دیم کشور با کمک دو سازمان بین المللی ۲۵ درصد افزایش می یابد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با امضای تفاهم نامه با سازمان بین المللی «ایکاردا» در یک دوره پنج ساله در سطح ۲ میلیون هکتار کشت دیم در پنج استان خشک توسعه می یابد که می تواند منجر به افزایش ۲۵ درصدی تولیدات دیم کشور شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، محمود حجتی […]

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با امضای تفاهم نامه با سازمان بین المللی «ایکاردا» در یک دوره پنج ساله در سطح ۲ میلیون هکتار کشت دیم در پنج استان خشک توسعه می یابد که می تواند منجر به افزایش ۲۵ درصدی تولیدات دیم کشور شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، محمود حجتی امروز(شنبه) در آیین امضای اسناد پروژه «افزایش بهره وری نظام های تولیدی غلات محور و افزایش بهره وری گندم و نظام های زراعی گندم بنیان در ایران» با مدیران کل «ایکاردا و سیمیت» افزود: ما با سازمان های بین المللی که در زمینه تحقیقات محصولات کشاورزی از جمله فائو که وابسته به سازمان ملل است، قراردادهای مختلفی داریم.
وی با بیان اینکه ایران در منطقه خشک و دارای دیم زارهای فراوانی است، ادامه داد: قرارداد با سازمان تحقیقات جهانی «ایکاردا» در زمینه محصولات دیم در مناطق خشک منعقد شد که در مدت ۶ سال در سطح ۲ میلیون هکتار در پنج استان خشک کشور اجرایی می شود.
حجتی ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند طبق پیش بینی ها ۲۵ درصد به افزایش بهره وری و پایداری تولید کمک کند.
وی افزود: سازمان ایکاردا مجموعه ای از بانک ارقام دیم جهان به شمار می رود که دارای متخصصان جهانی در بخش های مختلف است که و در چند دهه گذشته در پروژه های تحقیقاتی تولیدات دیم با ایران همکاری داشته است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم با پیوندی که بین محققان، کارشناسان و کشاورزان ما با سازمان ایکاردا برقرار می شود در زمینه توسعه کشت دیم و پایداری تولید اقدامات ارزشمندی انجام دهیم.

** تولید گندم و ذرت آبی توسط سیمیت در یک برنامه پنج ساله
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین با انعقاد قراردادی با سازمان «سیمیت» که مرکز آن در مکزیک است، مقرر شد در یک دوره پنج ساله در توسعه کشت گندم آبی و ذرت متمرکز شویم.
وی اظهارداشت: این اقدامات می تواند در مسائل «ژرم پلاسم»، مبارزه با بیماری ها، کشاورزی حفاظتی برای پایداری تولید و جلوگیری از مشکلات زیست محیطی موثر واقع شود و درنهایت افزایش بهره وری در تولید را برای ما به همراه داشته باشد.
وی اضافه کرد: تلاش داریم با کمک سازمان های بین المللی ایکاردا و سیمیت بتوانیم این پیوند و ارتباط را بین محققان داخلی و خارجی و کشاورزان در مزارع کشور دنبال کنیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.