• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای رو‎زهای پایانی هفته

  • کد خبر : 5682
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای رو‎زهای پایانی هفته

به‌دلیل بارش برف و باران و وزش باد، از امروز تا روزهای پایانی هفته در مناطق مختلف کشور، به کشاورزان توصیه می‌شود که عملیات محلول و سم‌پاشی را متوقف و در مناطق مرتفع از مزارع، باغ‌ها و تجهیزات کشاورزی در برابر سرما محافظت کنند. رئیس اداره هواشناسی کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی […]

AboHava_2به‌دلیل بارش برف و باران و وزش باد، از امروز تا روزهای پایانی هفته در مناطق مختلف کشور، به کشاورزان توصیه می‌شود که عملیات محلول و سم‌پاشی را متوقف و در مناطق مرتفع از مزارع، باغ‌ها و تجهیزات کشاورزی در برابر سرما محافظت کنند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: به کشاورزان استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و زنجان پیشنهاد می‌شود که به‌دلیل وجود وزش باد و بارش باران از امروز (دوشنبه) تا پایان هفته از انجام عملیات محلول‌پاشی، سم‌پاشی، عملیات زراعی و خاک‌ورزی در این ایام خودداری کنند.

مسعود حقیقت افزود: در این مناطق کشاورزان برای کاهش اثرات سرما محصولات برداشت‌شده را به انبارهای استاندارد انتقال دهند و دما و رطوبت گلخانه‌ها، سالن‌های پرورش قارچ و انبارها را تنظیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان مناطق مرتفع و سردسیر این استان‌ها از تجهیزات آبیاری تحت فشار خود مراقبت و از اجرای عملیات انتقال نهال از خزانه به زمین اصلی خود داری کنند.

حقیقت ادامه داد: در استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، گیلان و مازندران نیز از روز دوشنبه به بعد در انجام عملیات محلول‌پاشی، سم‌پاشی، زراعی و خاک‌ورزی محدودیت وجود دارد.

وی تصریح کرد: کشاورزان استان‌های گیلان و مازندران، برای جلوگیری از خسارات یخبندان شبانه باغ‌ها، اقدامات و تمهیدات لازم را انجام و محصولات برداشت‌شده را به انبارهای استاندارد انتقال دهند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی یادآور شد: کشاورزان استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و سمنان به‌دلیل بارش برف و باران و وزش باد در این مناطق، از انجام عملیات محلول‌پاشی، سم‌پاشی، عملیات زراعی و خاک‌ورزی از روز دوشنبه تا جمعه خوداری کنند.

حقیقت تأکید کرد: کشاورزان در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی به‌دلیل بارش باران و برف در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه از انجام عملیات محلول‌پاشی، سم‌پاشی، زراعی و خودداری کنند.

وی اظهار داشت: به دامداران این مناطق نیز توصیه می‌شود که با خشک نگه داشتن جایگاه دام از یخ‌زدگی سطح دامداری‌ها و سرخوردن دام جلوگیری کنند و دام‌های خود را در مناطق مرتفع و برف‌گیر استقرار ندهند.

حقیقت همچنین گفت: در استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان به کشاورزان توصیه می‌شود که به‌دلیل رگبار و رعد و برق در روز دوشنبه و بارش پراکنده در روز سه‌شنبه از انجام عملیات سم و محلول‌پاشی در این روزها خودداری کنند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.