• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی هفته

  • کد خبر : 5556
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی هفته

اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی هفته توصیه‌های متناسب با شرایط آب و هوایی و دمایی به کشاورزان را ارائه کرد. رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایانا با اعلام این خبر گفت: کشاورزان در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و زنجان برای کاهش اثرات سرما، محصولات برداشت‌شده را […]

abohava_keshavarziاداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی هفته توصیه‌های متناسب با شرایط آب و هوایی و دمایی به کشاورزان را ارائه کرد.
رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایانا با اعلام این خبر گفت: کشاورزان در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و زنجان برای کاهش اثرات سرما، محصولات برداشت‌شده را به انبارهای استاندارد انتقال دهند و دما و رطوبت گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ و انبارها تنظیم و تنه نهال‌ها را بپوشانند.
مسعود حقیقت افزود: در استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، کهگیوله و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز کشاورزان برای زمستان‌گذرانی و حفظ سلامت کندوهای زنبورعسل اقدام به تغذیه مصنوعی کندوها کنند.
وی با بیان اینکه در استان‌های گیلان و مازندران به‌ دلیل وزش باد و بارش پراکنده در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه، در انجام عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی محدودیت وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این مناطق برای جلوگیری از یخبندان شبانه در باغ‌ها، اقدامات و تمهیدات لازم انجام شود.
رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور به کشاورزان مناطق شمالی کشور به‌دلیل امکان یخبندان به کشاورزان توصیه کرد اقدام به بستن دریچه‌ها و تهویه انبارهای نگهداری میوه کنند و ماشین‌آلات کشاورزی را نیز برای جلوگیری از زنگ‌زدگی و استهلاک در مکان‌های مناسب استقرار دهند.
حقیقت تصریح کرد: در استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی و سمنان نیز امکان یخبندان وجود دارد؛ لذا به کشاورزان این مناطق توصیه می‌شود که علاوه بر رعایت موارد فوق، از استخرهای پرورش ماهی در برابر کاهش دما به زیر صفر درجه سیلسیوس مراقبت و اقدام به هوادهی مناسب کنند.
وی یادآور شد: در استان‌های کرمان، سیستان، بلوچستان و خراسان جنوبی در روزهای پایانی هفته محدودیت‌هایی در انجام عملیات سم و محلول‌پاشی وجود دارد.
حقیقت تأکید کرد: با توجه به کاهش دمای خاک به زیر صفر در مناطق مرتفع به کشاورزان استان‌های ایلام و خوزستان توصیه می‌شود که اقدام به کشیدن پلاستیک روی محصولات خود کنند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.