• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی هفته

  • کد خبر : 4659
  • ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹

به کشاورزان استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری توصیه می‌شود که پس از انجام آزمایش خاک، اقدام به پخش کودهای دامی و شیمیایی (فسفاته و پتاسه) در مزارع به‌منظور افزایش مواد آلی خاک کنند. رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاروزی ایران (ایانا) با […]

به کشاورزان استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری توصیه می‌شود که پس از انجام آزمایش خاک، اقدام به پخش کودهای دامی و شیمیایی (فسفاته و پتاسه) در مزارع به‌منظور افزایش مواد آلی خاک کنند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاروزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: به کشاورزان استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و زنجان توصیه می‌شود که به‌دلیل بارش پراکنده باران تا پایان هفته از انجام عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی خودداری کنند و در برداشت محصول چغندرقند و انتقال آن به انبار، تعجیل کنند.

مسعود حقیقت افزود: در استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز به کشاورازن توصیه می‌شود که پس از انجام آزمایش خاک اقدام به پخش کودهای دامی و شیمیایی (فسفاته و پتاسه) در مزارع به‌منظور افزایش مواد آلی خاک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در گیلان و مازندران نیز به کشاورزان توصیه می‌شود که اقدام به پخش کود سرک و مبارزه علیه علف‌های هرز نازک‌برگ و پهن‌برگ کنند و عملیات تغذیه برگی را در مزارع کلزا از روز دوشنبه به بعد در مازندران و از روز سه‌شنبه به بعد در گیلان انجام دهند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور ادامه داد: در این مناطق، درختان مرکبات با ترکیبات حاوی “ازت، فسفر، پتاس و عناصر میکرو (ترجیحاً ترکیب اوره به همراه فسفیت پتانسیم و میکروکامل)” بعد از برداشت میوه، محلول‌پاشی شوند.

حقیقت تصریح کرد: در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز کشاورزان تدابیر لازم برای تعمیر پوشش، تجهیز سیستم‌های گرمایشی و تأمین سوخت برای تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ و انبارها انجام دهند.

وی یادآور شد: به زنبورداران نیز توصیه می‌شود که با توجه به کاهش دما، اقدام به درزگیری و ایزولاسیون کندوهای زنبورعسل و انتقال آنها به مکان‌های زمستان‌گذارن کنند و با کشیدن پلاستیک روی محصولات و باز گذاشتن دریچه کندو به اندازه عبور و مرور یک زنبور از سرمازدگی کندو ها جلوگیری به عمل آورند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.