• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

توسعه ۵۲ هزار هکتاری گلخانه ها در برنامه وزارت جهاد کشاورزی است

  • کد خبر : 14640
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
توسعه ۵۲ هزار هکتاری گلخانه ها در برنامه وزارت جهاد کشاورزی است

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه ریزی برای توسعه ۵۲ هزار هکتاری گلخانه های کشور تا ۱۰ سال آینده انجام می شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، سید محمد کیایی یکشنبه در گردهمایی مدیران باغبانی کشور که با حضور معاون باغبانی وزیر […]

golkhanehمدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه ریزی برای توسعه ۵۲ هزار هکتاری گلخانه های کشور تا ۱۰ سال آینده انجام می شود.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، سید محمد کیایی یکشنبه در گردهمایی مدیران باغبانی کشور که با حضور معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در سرسرای اجتماعات جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد، با تشریح مطالعات افزایش تولید در محیط های کنترل شده گلخانه ای افزود: توسعه کشت گلخانه ای با هدف حفظ منابع آب و خاک، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان اجرا می شود که این کشت در ارزآوری و صادرات نقش اساسی دارد.
وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد گلخانه های کشور در ۱۲ استان قرار دارند اظهار کرد: از ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار کشت گلخانه ای که در سال ۹۳ در کشور بوده حدود ۹ هزار هکتار در این استان ها قرار دارد که بیشترین آنها در استان های تهران، کرمان، یزد، اصفهان، مرکزی و خوزستان قرار دارند.
کیایی افزود: دو هزار و ۲۰۰ هکتار از کشت گلخانه ای، به کشت گل و گیاهان زینتی، و شش هزار و ۸۵۱ هکتار به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد.
به گفته وی، گیاهان دارویی چهار درصد از سطح گلخانه های کشور را به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به ظرفیت بازار کشورهای همسایه گفت: پارسال ۹۶۷ هزار تن سبزی و صیفی به ارزش ۵۹۰ میلیون دلار صادر شد.
کیایی اظهار کرد: در افق ۱۴۰۴ توسعه ۵۲ هزار هکتار کشت گلخانه ای پیشنهاد شده که ۹۰درصد آن به حجم ۲۱ میلیون تن سبزی و صیفی است که با برآورد جمعیتی ۹۲ میلیون نفر در آن زمان، ۹.۵ میلیون تن مازاد تولید برای صادرات پیش بینی شده است.
وی همچنین سیاست ها برای توسعه گلخانه ها را پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، اصلاح و بازسازی واحدهای فرسوده، صادرات و اقتصادی کردن محصولات عنوان کرد.
کیایی در ادامه از تدوین طرح تشکیل ‘ستاد کشت نشا ‘ خبر داد که تولید نشا به روش مکانیزه را در برنامه دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.