• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
1

توسعه شرکت های زنجیره ای راهکاری برای کاهش قیمت گوشت مرغ

  • کد خبر : 6668
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۷:۱۱
توسعه شرکت های زنجیره ای راهکاری برای کاهش قیمت گوشت مرغ

دبیر انجمن ملی طیور ایران گفت: برای کاهش هزینه های تمام شده تولید و قیمت ها، توسعه شرکت های زنجیره ای کامل تولید تا مصرف مرغ ضروری است. سعید اصغری فرد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در حالی که قیمت مرغ تولیدی شرکت های زنجیره ای کامل تولید مرغ مادر، جوجه […]

morgh_dam_toyoor_2دبیر انجمن ملی طیور ایران گفت: برای کاهش هزینه های تمام شده تولید و قیمت ها، توسعه شرکت های زنجیره ای کامل تولید تا مصرف مرغ ضروری است.
سعید اصغری فرد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در حالی که قیمت مرغ تولیدی شرکت های زنجیره ای کامل تولید مرغ مادر، جوجه کشی، کارخانه تولید نهاده، کشتارگاه و بسته بندی هستند، نسبت به دیگر واحدهای پرورش و تولید مرغ کمتر است.

وی اظهار داشت: در واقع هزینه تولید مرغی که در شرکت های زنجیره ای تولید می شود، بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان کمتر از قیمت تمام شده مرغ تولیدی در واحدهای معمولی است.

وی با بیان آنکه تنها ۱۰ درصد مرغ کشور توسط شرکت های زنجیره ای تولید می شود، گفت: بنابراین ۹۰ درصد تولید مرغ در اختیار واحدهای پرورش مرغ معمولی است.

به گفته وی، در حال حاضر به طور میانگین قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ در واحدهای تولیدی معمولی بین ۴ هزار و ۷۰۰ تا ۴ هزار و ۸۰۰ تومان است، اما قیمت تمام شده برای شرکت های زنجیره ای بین ۳ هزار و ۹۰۰ تا ۴ هزار تومان است که تهیه چنین مرغی برای مصرف کنندگان نیز می تواند مقرون به صرفه باشد.

وی درباره قیمت واقعی مرغ در خرده فروشی ها نیز گفت: در حال حاضر قیمت منطقی مرغ به دلیل ۳۰ درصد افت مرغ در کشتارگاه ها، بسته بندی، هزینه حمل و نقل در عمده فروشی و بازار حدود ۷ هزار تومان است اما قیمت بیش از این بی انصافی در حق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

اصغری فرد افزود: ما باید تلاش کنیم تا صنعت مرغ را به سمت توسعه شرکت های زنجیره ای تولید سوق دهیم تا ضمن برنامه ریزی و کنترل بهتر برای کاهش قیمت تمام شده تولید، مصرف کنندگان نیز با قیمت کمتری گوشت مرغ مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی تاکید کرد: کاهش قیمت تمام شده نباید بر کیفیت محصول تاثیر داشته باشد بلکه معتقدیم با کاهش هزینه مرغ با کیفیت تر باید تولید و روانه بازار شود.

دبیر انجمن ملی طیور ایران نبود برندهای مناسب در تولید و پرورش گوشت مرغ را یکی دیگر از مشکلات این بخش برشمرد و افزود: هم اکنون در صنعت تخم مرغ دارای برندهای مطرح و استانداردی هستیم اما متاسفانه در مرغ گوشتی برند مطرحی وجود ندارد و تنها تعدادی شرکت غیرمطرح در کشور فعال هستند.

وی اضافه کرد: برای تولید مرغ گوشتی با کیفیت و رقابت پذیر کردن این محصول در بازار داخل و خارج نیازمند برندسازی در مرغ گوشتی هستیم.

به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از ۲ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که امسال حدود ۶۰ هزارتن آن به کشورهای همسایه صادر شده است.

همچنین طی سه هفته اخیر با وجود بالا رفتن گوشت مرغ در بازار، برای تنظیم بازار شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی اقدام به توزیع مرغ منجمد با قیمت ۵۵۰۰ تومان در عمده فروشی ها و ۵۹۰۰ تومان درخرده فروشی ها کرده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=6668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.