• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

تلاش در جهت تداوم حیات کشاورزی با توسعه گلخانه‌ها

  • کد خبر : 22856
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
تلاش در جهت تداوم حیات کشاورزی با توسعه گلخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان فارس، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در جلسه کمیته ویژه گلخانه های این استان، با اشاره به تخصیص وام اشتغال پایدار روستایی با سود ۶ درصد به توسعه گلخانه ها، همچنین تسهیل و تسریع در روند اعطای این وام به متقاضیان، افزود: تلاش در […]

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان فارس، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در جلسه کمیته ویژه گلخانه های این استان، با اشاره به تخصیص وام اشتغال پایدار روستایی با سود ۶ درصد به توسعه گلخانه ها، همچنین تسهیل و تسریع در روند اعطای این وام به متقاضیان، افزود: تلاش در جهت توسعه گلخانه ها کار مشارکتی است که با توجه به شرایط خشکسالی حاکم در دستور کار وزرات‌ جها کشاورزی و به تبع آن این سازمان قرار گرفته و تکرار نمی شود.
محمد مهدی قاسمی دلیل استقبال کم از توسعه گلخانه ها را عدم آشنایی کافی بهره‌برداران کشاورزی و سرمایه‌گذاران از شرایط حاکم بر جامعه و مزیت‌های توسعه کشت در محیط های کنترل شده گلخانه‌ای دانست و افزود: کارشناسان ذی ربط تمام تلاش خود را در ترویج این امر به کار گیرند.
وی با برشمردن دلایل عمده توسعه گلخانه ها از جمله تولید در محیط حفاظت شده، مستمر و خارج ازفصل و راندمان بالاتر در تمام نهاده ها، عمده ترین دلیل توسعه کشت در محیط های کنترل شده گلخانه ای را در استان فارس خشکسالی های اخیر و تلاش در جهت تداوم حیات کشاورزی و رسیدن به کشاورزی پایدار دانست.
در ادامه قاسمی با اشاره به اینکه ۳ مکان در شهرستان های پاسارگاد، مرودشت و کوار به عنوان پایلوت روستای گلخانه ای بر اساس مطالعات کارشناسی انتخاب شده است افزود: روستای گلخانه‌ای با هدف ایجاد زنجیره تولید، کاهش قیمت تمام شده محصول، سهولت در دستیابی به نهاده های تولید و سهولت در بازاریابی در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام مسئول ضمن تاکید در تسریع عملیات اجرایی روستاهای گلخانه‌ای، تصریح کرد در روند اجرای توسعه گلخانه ها و به ویژه روستاهای گلخانه‌ای، رفع موانع در اسرع وقت و به کارگیری تمام روش ها در جهت صرفه جویی در هزینه ها ضروری است.
قاسمی گفت: در ایجاد روستای گلخانه‌ای تشکیل تعاونی به عنوان بستر زنجیره تولید، برندسازی و بسته بندی، به کارگیری متخصیصن گیاهپزشک، کارشناسان بازرگانی و افراد آشنا به صنایع بسته بندی مورد توجه قرار گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ضمن تاکید به آموزش همه جانبه به متقاضیان احداث گلخانه و تربیت کارگران ماهر و حرفه ای ویژه کشت های گلخانه ای به ویژه جهت سه روستای پایلوت مذکور، افزود: در جهت آموزش از هر شیوه کاربردی و اساتید توانمند بدون محدودیت مالی و از هر کجای کشور استفاده شود.
دومین جلسه کمیته ویژه گلخانه های استان فارس در سال ۹۷، روز شنبه ۲۳ تیرماه به ریاست رییس سازمان جهادکشاورزی این استان برگزار شد، در این جلسه هم چنین ضرورت برنامه ریزی در جهت تولید محصول سالم و گواهی شده در گلخانه ها، عدم برداشت اضافی از منابع آبی، انتقال کشت غالب منطقه از محیط باز به محیط گلخانه‌ای،توجه به صادرات محصولات تولیدی و بررسی نیاز آموزشی با توجه الگوی کشت منطقه مطرح شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.