• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
6

تقویت طرح های منابع طبیعی با توانمند سازی مرتعداران

  • کد خبر : 24698
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
تقویت طرح های منابع طبیعی با توانمند سازی مرتعداران

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس جلسه بررسی مسائل و مشکلات دامداران شهرستان خرامه با حضور جمعی از مرتعداران، بهره برداران و اعضاء شرکت تعاونی و نیز ناظرین طرح های مرتعداری در شهرستان خرامه برگزار شد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس جلسه بررسی مسائل و مشکلات دامداران شهرستان خرامه با حضور جمعی از مرتعداران، بهره برداران و اعضاء شرکت تعاونی و نیز ناظرین طرح های مرتعداری در شهرستان خرامه برگزار شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه با اشاره به ابعاد اکولوژیکی و اقتصادی اجتماعی طرحهای مرتعداری گفت: افزایش مشارکت مردم و توانمندسازی مرتعداران در طرح‌های مرتعداری علاوه بر مدیریت صحیح منابع طبیعی موجب ایجاد اعتماد بین جوامع محلی خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای بهتر طرحهای مرتعداری و تقویت وضعیت اقتصادی بهره برداران افزود: در این راستا می توان با کاهش هزینه های دامداری و یا افزایش درآمدها در جهت دستیابی به اهداف و توجیه اقتصادی مورد نظر دست یافت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه در پایان خواستار همکاری مرتعداران و دامداران در جهت نظارت و کنترل بهره برداری از مراتع در زمینه های تعادل دام و مرتع و جلوگیری از ورود دام غیر مجاز در فصلهای خارج از چرا شد و اظهار داشت: با توجه به گستردگی عرصه های منابع طبیعی می بایست زمینه دخالت، تصمیم گیری و مشارکت بیش از پیش مرتعداران را فراهم تا شاهد حفاظت واحیا و پایداری بیشتر طرحهای مرتعداری باشیم.
در این جلسه مسائل و مشکلات بهره برداران پیرامون تخصیص تسهیلات کم بهره ، بهره برداری از منابع آب و نیز جاده دسترسی تشریح و پیشنهاداتی درخصوص نحوه همکاری ها و ارایه خدمات بیش از پیش تعاونی های فراگیر شهرستان به عشایر و دامداران، رعایت تقویم کوچ و افزایش مشارکت در عضویت تعاونی و انجمن های صنفی دامداران شهرستان ارائه شد.
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.