• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

“تعادل‌بخشی کشاورزی” می‌تواند آب‌های زیرزمینی را مدیریت کند

  • کد خبر : 12174
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۹:۰۹
“تعادل‌بخشی کشاورزی” می‌تواند آب‌های زیرزمینی را مدیریت کند

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به طرح “تعادل‌بخشی کشاورزی”، این طرح را مثبت ارزیابی و تاکید کرد که این طرح در شرایط فعلی، تنها طرحی است که می‌تواند آب‌های زیرزمینی را مدیریت کند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا، محمدتقی توکلی عنوان کرد: طرح تعادل‌بخشی، سال‌های سال […]

komsion_comsion_majles_keshavarziیک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به طرح “تعادل‌بخشی کشاورزی”، این طرح را مثبت ارزیابی و تاکید کرد که این طرح در شرایط فعلی، تنها طرحی است که می‌تواند آب‌های زیرزمینی را مدیریت کند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا، محمدتقی توکلی عنوان کرد: طرح تعادل‌بخشی، سال‌های سال است که در وزارت نیرو مطرح شده و هدفش هم مدیریت آب‌های زیرزمینی است. مهم‌ترین بخش‌های این طرح هم شامل کنترل برداشت‌های غیرمجاز، حفاظت از آب(پلیس آب)، نصب کنتورهای هوشمند، آبخیزداری، آبخوان‌داری، تغذیه مصنوعی و حفاظت از رودخانه‌هاست.

او ادامه داد: تا الان اقدامات انجام شده در حدی نبوده که بتواند مشکلات را حل کند یا برای کاهش بی‌رویه و برداشت‌های غیرمجاز بازدارنده باشد. علتش هم این است که شرکت‌های آب منطقه‌ای که مجری این طرح هستند از نظر مالی ضعیف شدند. تا این که بحران آب پیش آمد و مشکلات روز به روز بیشتر ‌شد. به خصوص در بحث آب‌های زیرزمینی که ممکن است است وضعیت بسیار بدی در این زمینه پیش آید.

توکلی افزود: با توجه به همه این مسائل، سال گذشته قرار شد که این طرح از نظر مالی تقویت شود. ما هم در کمیسیون کمک کردیم و بنا بر این شد که با توجه به اعتبار خوبی که پیش‌بینی شده بود، کار با دقت و تلاش بیشتری انجام شود تا بتوانیم مشکلات آب‌های زیرزمینی را حل کنیم و نگذاریم این وضعیت برداشت‌های غیرمجاز که نهایتا باعث خشکی خیلی از چاه‌ها شد به وضعیت بدتری برسد.

این عضو کمیسیون کشاورزی همچنین گفت: طرح تعادل‌بخشی کشاورزی قرار است در تمامی دشت‌های ممنوعه کشور اجرا شود و اکثر استان‌های مناطق مرکزی را شامل می‌شود. این طرح، تنها طرحی است که الان می‌تواند آب‌های زیرزمینی را مدیریت کند. با این حال در بحث کنترل منابع آبی، اقدامات دیگری هم باید انجام شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.