• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

تصویب ۱۰۲ مصوبه مدیریت سبز در جهاد کشاورزی

  • کد خبر : 10968
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
تصویب ۱۰۲ مصوبه مدیریت سبز در جهاد کشاورزی

کلیه دستگاه‌های اجرایی، مؤسسه‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند جهت کاهش اعتبارات هزینه‌ای دولت و اجرای برنامه مدیریت سبز اقدام کنند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایانا، دبیر کارگروه تخصصی مدیریت سبز در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به ماده ۱۹۰ برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی […]

modiriat_sabz_Green Managementکلیه دستگاه‌های اجرایی، مؤسسه‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند جهت کاهش اعتبارات هزینه‌ای دولت و اجرای برنامه مدیریت سبز اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایانا، دبیر کارگروه تخصصی مدیریت سبز در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به ماده ۱۹۰ برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی، مؤسسه‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند جهت کاهش اعتبارات هزینه‌ای دولت، اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع پایه و محیط زیست برای اجرای برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و تجهیزات (شامل کاغذ)، کاهش مواد زائد جامد و بازیافت آنها در ساختمان‌ها و وسایل نقلیه طبق آیین‌نامه‌ای که توسط سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید، اقدام کنند.

ژاله فدایی با بیان اینکه سعی بر این است که این دستورالعمل در برنامه ششم هم گنجانده شود، شاخص‌های مدیریت سبز را بهینه‌سازی مصرف انواع منابع پایه محیط زیست شامل مصرف آب، برق و سوخت، مدیریت پسماند، تغییرات ضروری در ساختمان با هدف صرفه‌جویی و کاهش مصرف کاغذ با توجه به نوع فعالیت دستگاه‌ها و مؤسسه‌ها عنوان کرد.

وی افزود: تدوین دستورالعمل‌ها و راهنماهای دولت سبز، تدوین دفترچه‌های راهنما و پوسترهای آموزشی و تدوین استاندارد کاهش مصرف از وظایف دبیرخانه مدیریت سبز است.

فدایی اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف کارگروه مدیریت سبز را اقدامات آموزشی – فرهنگی، اقدامات سیستمی و مدیریت و اقدامات اقتصادی و مالی اعلام کرد.

وی با عنوان اینکه طبق اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است، خاطرنشان کرد: ایجاد کارگروه‌های مدیریت سبز در وزارت جهاد کشاورزی می تواند بخش مهمی از مشکلات زیست‌محیطی را کاهش دهد.

دبیر کارگروه تخصصی مدیریت سبز سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: کارگروه مدیریت، مناسب‌ترین روش برای کاهش انرژی، مصرف مواد اولیه، صرفه‌جویی آب و کاغذ است.

فدایی، نتایج ناشی از حذف ظروف یک‌بار مصرف را کاهش حجم ۱۵ درصد پسماندها و کاهش هزینه خرید لیوان‌های یک‌بار مصرف و آسیب آن به محیط زیست اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ۱۲ جلسه کارگروه مدیریت سبز برگزار شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۲ مصوبه تصویب شده است که ۵۲ مصوبه اجرا شده و ۵۰ مصوبه دیگر در حال اجرا است.

فدایی در پایان یادآور شد: فراموش نکنیم برنامه نظام مدیریت سبز برای دستگاه ها و شرکت‌های دولتی یک فکر و برنامه متعالی است و تحقق کامل آن در گرو مشارکت مجدانه همگان و علاقه‌مندان به توسعه است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=10968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.