• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

تشکیل سالانه ۱۰۰ هزار پرونده منابع طبیعی و آبخیزداری در دادگاههای کشور

  • کد خبر : 8963
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
تشکیل سالانه ۱۰۰ هزار پرونده منابع طبیعی و آبخیزداری در دادگاههای کشور

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: هر سال بیش از ۱۰۰ هزار پرونده مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری در دادگاه های کشور تشکیل می شود. عیسی عباسی روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مدیران حقوقی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یکم کشور در مشهد در گفت و گو با […]

dadgah_hoghoogh_edalat_dadgostariمدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: هر سال بیش از ۱۰۰ هزار پرونده مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری در دادگاه های کشور تشکیل می شود.
عیسی عباسی روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مدیران حقوقی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یکم کشور در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رای ۷۰ درصد از پرونده های مزبور به نفع دولت صادر شده است.

وی با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بطور جدی با پدیده زمین خواری برخورد می کند اظهار کرد: در حوزه قوانین مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری نیازمند تغییر هستیم که موارد مورد نیاز در این گرهمایی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: عدم به روز رسانی قوانین در این حوزه صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد کرده است.

وی به وضعیت مناسب استان خراسان رضوی در حوزه حراست و حفاظت از منابع طبیعی اشاره و خاطر نشان کرد: در تمام شهرستان های استان خراسان رضوی کارشناسان متخصص حضور یافته و مسائل را به صورت جزئی رصد می کنند.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: این گردهمایی می تواند بسیاری از مشکلات موجود در حوزه های مختلف حفاظت و حراست از منابع طبیعی و اراضی متعلق به مردم را حل کند.

عباسی گفت: در سال های اخیر عرصه های منابع طبیعی به صورت دولتی مدیریت شده و در بسیاری مناطق نتایج تخریبی نیز به همراه داشته است که ضروری است نگاه دولتی بر این عرصه ها کنار گذاشته شود و مشارکت مردمی و سایر دستگاه ها در دستور کار قرار گیرد.

گردهمایی یک روزه مدیران حقوقی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یکم کشور شامل ۱۰ استان روز چهارشنبه در مشهد برگزار شد.

در این گردهمایی مدیران حقوقی ادارت کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم، سمنان، یزد، بوشهر، هرمزگان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان حضور داشتند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.