• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

تشخیص محصولات ارگانیک فقط با آزمایش امکان دارد

  • کد خبر : 7112
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
تشخیص محصولات ارگانیک فقط با آزمایش امکان دارد

عضو هیأت علمی گروه زیست فناوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: برای تشخیص محصولات ارگانیک از محصولات معمولی هیچ راه حل غیر آزمایشگاهی از قبیل تمایز رنگ و بافت وجود ندارد. به گزارش ایرنا از پژوهشکده علوم وصنایع غذایی، دکتر سید مهدی زیارت نیا با اشاره به اینکه تشخیص محصولات ارگانیک از […]

organic_produceعضو هیأت علمی گروه زیست فناوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: برای تشخیص محصولات ارگانیک از محصولات معمولی هیچ راه حل غیر آزمایشگاهی از قبیل تمایز رنگ و بافت وجود ندارد.
به گزارش ایرنا از پژوهشکده علوم وصنایع غذایی، دکتر سید مهدی زیارت نیا با اشاره به اینکه تشخیص محصولات ارگانیک از محصولات معمولی برای بیشتر مردم میسر نیست، افزود: در واقع اختلاف اصلی محصولات ارگانیک و غیر در کیفیت آنها است و می توان گفت که این محصولات هیچ مشخصه ظاهری ندارند و فقط به وسیله آنالیز و تجزیه آزمایشگاهی قابل تشخیص هستند.

وی سوء استفاده ابزاری از عنوان ارگانیک را یکی از تقلبات شایع در فروش محصولات غذایی مختلف عنوان کرد و متذکر شد: در برخی از موارد محصولاتی که با عنوان ارگانیک در بازار به فروش می رسند در واقع دارای باقیمانده سموم و یا هورمون های رشد مختلف هستند.

مدیر امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در ارتباط با وجوه تمایز نگهداری غذاهای ارگانیک با دیگر محصولات اظهار کرد: با توجه به اینکه در تولید این محصولات از آنتی بیوتیک یا سموم آفت کش استفاده نمی شود ماندگاری آنها کاهش پیدا می کند. بنابراین پیشنهاد می شود مصرف کنندگان فقط به اندازه نیاز خود این محصولات را خریداری نموده و در مدت کوتاهی به مصرف برسانند.

زیارت نیا با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک به لحاظ هماهنگی با محیط زیست اهمیت فراوانی دارد، ادامه داد: این محصولات حاصل یک سیستم کشاورزی سالم هستند که تکیه بر بازیافت منابع و حفظ تنوع زیستی دارد لذا نه تنها غذا بلکه محیط زیستی پاک و بدون آلودگی را به ارمغان آورده و سبب ارتقا سطح سلامت جامعه می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=7112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.