• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
مدیر کل امور روستایی استانداری فارس :

تسهیلات اشتغال روستایی راهکاری برای رفع آسیب‌های اجتماعی است

  • کد خبر : 22153
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
تسهیلات اشتغال روستایی راهکاری برای رفع آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس اعتقاد دارد که تسهیلات اشتغال روستایی پیش بینی شده از سوی دولت، راهکاری موثر برای رفع آسیب‌های اجتماعی متاثر از بیکاری محسوب می‌شود. به گزارش خبرنگار  خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ سید کمال پاک فطرت شنبه ۱۸ فروردین در حاشیه‌ی بازدید از صندوق کارآفرینی امید شهرستان مرودشت در جمع خبرنگاران […]

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس اعتقاد دارد که تسهیلات اشتغال روستایی پیش بینی شده از سوی دولت، راهکاری موثر برای رفع آسیب‌های اجتماعی متاثر از بیکاری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ سید کمال پاک فطرت شنبه ۱۸ فروردین در حاشیه‌ی بازدید از صندوق کارآفرینی امید شهرستان مرودشت در جمع خبرنگاران گفت: عمده ی تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در حوزه ی اشتغال به سه بخش خویش فرمایی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال، خانگی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و کارآفرینی تا سقف یک میلیارد ریال تقسیم می‌شود.

او تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه‌ی کارآفرینی را بر عهده‌ی استان دانست و گفت: پرداخت تسهیلات بالای ۵۰۰ میلیون ریال منوط به ارسال پرونده به ستاد مرکزی صندوق کارآفرینی است.

پاک فطرت با بیان اینکه صندوق کار آفرینی می تواند در زمینه های مشاوره شغلی و کمک به ایجاد بازار فروش محصولات همکاری کند ، به شعار سال با عنوان “حمایت از کالای ایرانی” اشاره و اضافه کرد: از آنجایی که صندوق کارآفرینی حامی کسب و کار ‌ های خرد و کوچک است، تسهیلات این صندوق می‌تواند در مسیر حمایت از تولید کالای ایرانی تاثیرگذار باشد.

او گفت: توجه به کسب و کارهای کوچک می‌تواند به تولید اشتغال، حمایت از تولید کالا و خدمات و در نهایت کاهش فقر منجر شده و زمینه‌ی ایجاد کسب و کارهای بزرگ را فراهم می‌کند که بر پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور تاثیرگذار است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکردِ جدیدِ حمایت از کسب و کارهای خرد بازار محور با روش تأمین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده ای را در زنجیره حمایت های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده خواهد داشت. برای تبیین این نقش، لازم است با نگاهی گذرا به تلاش های همسو با تأسیس چنین نهادهایی در کشورهای همگن و روبه توسعه پرداخته شود.

وی مهمترین مشکل تولید در ایران را موانع موجود بر سرراه یافتن بازار عرضه مناسب دانست و گفت: بیشترین ارزش افزوده در در بخش فروش حاصل می‌شود و اگر بتوانیم موسسه‌هایی را با هدف ارائه مشاوره، بازاریابی و فروش کالا و خدمات تولیدی ساماندهی کنیم، کمک شایانی به رونق کسب و کارهای کوچک و خانگی خواهد بود.

پاک فطرت تصریح کرد : مأموریت صندوق کارآفرینی امید تجهیز سپرده های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک به ایجاد کسب و کارهایکوچک کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت های کارآفرینانه است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.