• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

ترسیب کربن در ۳۵۰ روستا

  • کد خبر : 5149
  • ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

مشاور دفتر امور بیابان رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح “ترسیب کربن”در ۳۵۰ روستای ۱۸ استان کشور خبر داد و گفت: پروژه “ترسیب کربن” به دنبال توسعه اجتماعی از طریق اشتغال و آموزش است. به گزارش خبرگزاری ایسنا،منطقه سمنان، مهدی شفیعی در بازدید از طرح ترسیب کربن شهرستان دامغان افزود: […]

مشاور دفتر امور بیابان رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح “ترسیب کربن”در ۳۵۰ روستای ۱۸ استان کشور خبر داد و گفت: پروژه “ترسیب کربن” به دنبال توسعه اجتماعی از طریق اشتغال و آموزش است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،منطقه سمنان، مهدی شفیعی در بازدید از طرح ترسیب کربن شهرستان دامغان افزود: پروژه ترسیب کربن ابتدا در شش استان کشور از جمله خراسان جنوبی، سمنان، تهران، کرمان و … آغاز شد و در حال حاضر سطح پوشش این طرح با سه برابر افزایش به ۱۸ استان کشور توسعه یافته است.

وی توانمند سازی جوامع محلی و مشارکت مردمی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: مشارکت مردمی و توانمند سازی جوامع محلی یکی از راهکارهای اساسی برای برون‌رفت از مشکلات پیش روی منابع طبیعی است و زمانی که مردم در هر حوزه با منابع طبیعی همراه شوند بسیاری از مشکلات حوزه و مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مدیریت یکپارچه منابع طبیعی در حوزه های آبخیز، هم برای بخش منابع طبیعی مفید است و هم می تواند الگوی مناسبی برای سایر بخش ها و ازجمله طرح ترسیب کربن باشد.

وی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر مسایل منابع طبیعی، به امور اقتصادی، اجتماعی و معیشتی جوامع محلی نیز توجه می شود اظهار داشت: مهمترین هدف این پروژه توانمند سازی جوامع محلی است.

شفیعی، مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی را از اهداف طرح تعمیم ترسیب کربن در کشور ذکر کرد و افزود: محور فعالیت ها در این طرح ،توسعه اجتماعی از طریق اشتغال و آموزش است.

وی با بیان اینکه در هر استان بین ۶۰ تا ۸۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی تحت پوشش طرح ترسیب کربن قرار گرفته است گفت: این طرح در کشور قریب ۳۵۰ روستا را تحت پوشش قرار داده است.

مشاور دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه اعتبار اجرای این پروژه از طریق دفتر عمران سازمان ملل، اعتبارات ملی و استانی تامین می شود به اجرای این طرح در یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ برای اجرای پروژه ترسیب کربن ۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

گفتنی است: طرح ترسیب کربن در استان سمنان در جنوب شهرستان دامغان و در سطحی معادل ۵۳ هزار هکتار با ۱۱ روستا در حال اجراست.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.