• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

تداوم پدیده دریاخواری در سواحل مازندران

  • کد خبر : 8131
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
تداوم پدیده دریاخواری در سواحل مازندران

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با هشدار نسبت به تداوم پدیده دریاخواری در برخی مناطق ساحلی استان گفت: موارد جدیدی از پدیده دریانوردی در مناطق ساحلی نشتارود و رامسر مشاهده شده است. منوچهر تاتینا روز چهارشنبه به ایرنا گفت: با این که رییس کل دادگستری مازندران در نشستی که ماه اسفند سال گذشته با […]

daryakhari_zaminkhari_arazi_tajavoz_tasarofمدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با هشدار نسبت به تداوم پدیده دریاخواری در برخی مناطق ساحلی استان گفت: موارد جدیدی از پدیده دریانوردی در مناطق ساحلی نشتارود و رامسر مشاهده شده است.
منوچهر تاتینا روز چهارشنبه به ایرنا گفت: با این که رییس کل دادگستری مازندران در نشستی که ماه اسفند سال گذشته با حضور برخی از مدیران استانی و قضایی برگزار شد، نسبت به برخورد جدی با این پدیده شوم تاکید فراوانی داشت اما همچنان شاهد ادامه تخلف در این زمینه توسط افراد سودجو هستیم که بسیار نگران کننده است.

وی افزود: در آن نشست رییس کل دادگستری از دادستان های شهرهای ساحلی خواسته بود تا مسوولانی را که در این حوزه به طور جدی عمل نمی کنند، به دستگاه قضایی معرفی کند تا برابر قانون با آنان برخورد شود.

تاتینا ادامه داد: رییس دادگستری مازندران در نشست یادشده به مسوولان نهادهای ذی ربط از جمله حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت اسناد، آب منطقه ای و بنادر و دریانوردی مهلت داد تا پایان فروردین ۹۴ نماینده حقوقی خود را برای مشخص شدن میزان ساخت و سازهای دارای مجوز و بدون مجوز و علل اجرا نشدن برخی از احکام قلع و قمع و تعیین حریم ۶۰ متری دریا به دادگستری معرفی کنند.

تاتینا اظهار داشت: برابر قانون، ادارات حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت آب منطقه ای، نیروی انتظامی و دریابانی باید در این حوزه همکاری داشته باشند و بدون هم افزایی و مشارکت این نهادها رفع ریشه ای و اساسی این معضل ممکن نیست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: در نوروز امسال و در بازدیدهای به عمل از سوی نیروهای گارد دریایی موارد جدیدی از پدیده دریاخواری در مناطق ساحلی نشتارود و رامسر مشاهده شد.

تاتینا خواستار عزم جدی مسوولان نهادهای ذی ربط برای جلوگیری از این معضل شد.

آمارها نشان می دهد که برای حدود ۱۲۳ مورد تجاوز به عرصه دریا به گستره حدود ۶۰۰ هزار متر مربع پرونده قضایی تشکیل شده که در دادگستری مازندران در حال رسیدگی است.

بیشترین تجاوز به عرصه دریا در مازندران در شهرستان های بابلسر و نوشهر صورت گرفته است.

نوار ساحلی دریای مازندران در استان مازندران ۳۳۸ کیلومتر طول دارد و اداره کل بنادر و دریا نوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر واقع است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.